Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Otwarty konkurs na wsparcie realizacji zadania publicznego  w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w 2025 roku - Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny, menu 1237, artykuł 5938 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny

Otwarty konkurs na wsparcie realizacji zadania publicznego  w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w 2025 roku

Zarządzenie Nr 18 /2025

   Burmistrza Miasta i Gminy Żerków

z dnia 10 lutego 2025 roku

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu na wsparcie realizacji zadania publicznego  w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w 2025 roku.

 

 

                 Na podstawie art. 11 ust. 2, art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2024, poz. 1491 ze zm.) w związku z art. 221 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2024, poz. 1530 ze zm.)

 

 

zarządzam, co następuje:

 

§1

 

1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację wsparcia zadania publicznego w 2025 roku
w zakresie „Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej”.

 

2.Postępowanie konkursowe w sprawie wyboru podmiotów, którym zostanie przyznana dotacja, będzie przeprowadzone zgodnie z ogłoszeniem konkursowym, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§2

 

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Żerków.

 

 

§3

 

1. Zarządzenie podlega ogłoszeniu: w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej www.zerkow.pl oraz w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Żerków.

 

 

§4

 

 

1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

         Załącznik do Zarządzenia nr 18/2025

         Burmistrza Miasta i Gminy Żerków

            z  dnia  10 lutego 2025 roku.

 

 

BURMISTRZ MIASTA I GMINY ŻERKÓW

OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W ROKU 2025.

 

            Na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2024, poz. 1491 ze zm.) oraz uchwały Nr VII/37/2024 Rady Miejskiej Żerkowa z dnia  30 października 2024 r.  w sprawie uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Gminy Żerków z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025”

 

  1. Rodzaj zadania

 

Zadanie pod nazwą:

„Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej”

Celem zadania jest wsparcie: organizacji zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży, prowadzenie treningów dla dzieci i młodzieży, mających na celu rozwój umiejętności sportowych, organizacja imprez sportowych dla dorosłych lub/i dzieci i młodzieży o zasięgu lokalnym, krajowym lub zagranicznym.

Oczekiwane rezultaty zadania:

  1. Zapewnienie dostępności do zajęć sportowych. Liczba zorganizowanych cyklicznych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży, w tym liczba godzin zajęć, liczba uczestników biorących udział.
  2. Prowadzenie szkoleń z zakresu kultury fizycznej i sportu, w tym liczba godzin zajęć, liczba uczestników biorących udział.
  3. Zapewnienie dostępu do wydarzeń sportowych. Liczba wydarzeń sportowych.

Sposoby monitorowania rezultatu: wykazy godzinowe zajęć, listy obecności, opinia opiekuna grupy, fotorelacja, wykaz wydarzeń.

Termin realizacji zadania: zadanie objęte konkursem należy wykonać od podpisania umowy do 31 grudnia 2025 roku. Szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowie.

 

  1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztach:

Wysokość środków przeznaczonych w 2024 r. - 40 000,00 zł.

Wysokość środków przyznanych w 2024 r. – 40 000,00 zł.

 

Wysokość środków przeznaczonych na realizacje tego zadania w roku 2025 wynosi: 36 000 zł.

 

III. Zasady przyznawania dotacji:

  1. O dotację mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi określone w ustawie z dnia
    24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2024, poz. 1491 ze zm.).
  2. Ofertę należy złożyć wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U.2018, poz. 2057), który jest dostępny na stronie internetowej: www.zerkow.pl, BIP oraz w biurze nr 2 Urzędu Miasta i Gminy Żerków.
  3. Zadanie zlecane jest w formie wsparcia. Wysokość udzielonej dotacji na jedno zadanie z budżetu gminy wynosi maksymalnie do 18 000,00 zł.
  4. Wkład oferenta może pochodzić z:
    a) wkładu własnego finansowego,
    b) wkładu własnego osobowego,
    c) wkładu własnego rzeczowego,
    d) świadczenia pieniężnego od odbiorców zadania.
  5. W ramach zadania oferent może pobierać świadczenia pieniężne od odbiorców zadania. Dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której przychód przeznacza na działalność statutową.
  6. W wyniku postępowania konkursowego może być wybrana więcej niż jedna oferta.
  7. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku oferent zobowiązany jest do przedstawienia zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania, a także w razie potrzeby, zaktualizowanego opisu poszczególnych działań i harmonogramu.
  8. Jeżeli oferent nie złoży projektu notatki aktualizacyjnej w terminie wyznaczonym przez zleceniodawcę, Urząd Miasta i Gminy Żerków może odstąpić od zawarcia umowy na realizację zadania.
  9. Dotacja nie może być udzielona na:
    a) dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
    b) pokrycie deficytu realizowanych wcześniej przedsięwzięć lub refundację ich kosztów,
    c) budowę lub zakup budynków, lokali lub gruntów,
    d) remonty obiektów budowlanych, z wyjątkiem remontów istniejących obiektów sportowych lub rekreacyjnych,
    e) działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
    f) działalność polityczną.
  10. Z dotacji można sfinansować następujące koszty w ramach realizacji zadania:
    a) koszty wyżywienia, ubezpieczenia, zakwaterowania i transportu (związane z organizacją imprez sportowo-rekreacyjnych, udział w zawodach),
    b)koszty realizacji zadania wynikające ze specyfiki realizowanego przedsięwzięcia (np. zakup pomocy i materiałów do prowadzenia zajęć),
    c) zakup usług (np. transport, wynajem obiektów, pomieszczeń i urządzeń),
    d) koszty promocji i reklamy (np. druk plakatów, informatorów),
    e) koszty administracyjne, w tym obsługi księgowo-administracyjnej- do 10% wartości zadania.

 

  1. Termin i warunki realizacji zadania:
  2. Gmina Żerków wspiera realizacje zadania publicznego w okresie: od podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2025 roku, z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w warunkach umowy.
  3. Termin wydatkowania środków przekazanych oferentom w ramach dotacji na realizacje zadania publicznego liczony jest od dnia zawarcia umowy.
  4. Termin wydatkowania środków ponoszonych w ramach wkładu własnego liczony jest od dnia zawarcia umowy.
  5. Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania publicznego na zasadach określonych
    w umowie.
  6. Oferent zobowiązany jest do informowania opinii publicznej o dotacji otrzymanej
    z budżetu Miasta i Gminy Żerków.
  7. Po zakończeniu realizacji zadania publicznego, oferent zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z jego realizacji, zgodnie z zapisami umowy.
  8. W kalkulacji przewidywanych kosztów zadania publicznego (stanowiącej część oferty) należy uwzględnić wyłącznie koszty niezbędne do realizacji zadania. W ww. kalkulacji nie uwzględnia się podatku od towarów i usług (VAT) w wysokości, w której podatnikowi przysługuje prawo do jego odzyskania i rozliczenia w deklaracji składanych do urzędu skarbowego, przy czym:

1) oferenci, którzy nie mają prawnej możliwości odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania publicznego (dla których podatek VAT jest kosztem), sporządzają kalkulację przewidywanych kosztów zadania publicznego w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT);

2) oferenci, którzy mają możliwość odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów
i usług związanych z realizacją zadania publicznego (w całości lub w części), sporządzają kalkulację przewidywanych kosztów zadania publicznego w kwotach netto (tj. nie uwzględniają w nich kwot podatku VAT, które będą podlegały odzyskaniu lub rozliczeniu).

  1. Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w oparciu o przepisy ustawy z dnia
    11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  2. Na skutek zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, oferent może dokonywać zmian w zakresie sposobu i terminu realizacji zadania. Zmiany istotne wpływające na sposób realizacji zadania wymagają aneksu do umowy. Do zmian takich zalicza się np. dodanie nowego działania, rezygnację z realizacji działania, zmianę wpływającą na rezultaty zadania zgodnie z punktem 10. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany zakres działań, harmonogram.
  3. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie przyjętych rezultatów zadania publicznego. Zmiany powyżej 50% poszczególnych założonych rezultatów wymagają zawarcia pisemnego aneksu do umowy.
  4. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Oferent może dokonywać przesunięć pomiędzy kosztami działań oraz pomiędzy działaniami w sposób dowolny o ile nie narusza to istoty zadania i zapewnia realizację działań i rezultatów.

Przesunięcia nie mogą zwiększać kosztów osobowych  i administracyjnych zadania publicznego.

Utworzenie nowej pozycji budżetowej wymaga zawarcia pisemnego aneksu do umowy.

  1. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.2019, poz.1781 ze zm.) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2024 poz.1530 ze zm.).
  2. Organizacje pozarządowe realizujące zadanie publiczne z udziałem dzieci zobowiązane są

do złożenia oświadczenia w ofercie o zweryfikowaniu osób dopuszczonych w trakcie realizacji zadania publicznego zleconego przez Zleceniodawcę, do działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi. Obowiązek ten wynika z art.12 pkt.7 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j.Dz.U. z 2024 r. poz. 1802).

Oświadczenie takie Oferent umieszcza w części IV. 2 Zasoby kadrowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania oraz VI Inne informacje.

  1. Przy wykonywaniu zadania publicznego, którego odbiorcami są dzieci i młodzież do 18. roku życia, Oferent zobowiązany jest do wdrożenia i stosowania standardów ochrony małoletnich, zgodnie z ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (tzw. Ustawa o ochronie małoletnich) (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1606).
  2. Przy wykonywaniu zadania publicznego Oferent zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1411) oraz kierowania się zasadą równości, w szczególności zadbania o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.
  3. Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych.

 

  1. Termin składania ofert:
  2. Ofertę wsparcia realizacji zadania publicznego należy składać do Urzędu Miasta i Gminy Żerków do dnia 5 marca 2025 r do godz. 15:30.
  3. Ofertę należy złożyć w formie papierowej w zamkniętej kopercie z napisem zgodnym z nazwą zadania określonego w pkt. I

na adres:

Urząd Miasta i Gminy Żerków

Adama Mickiewicza 5

63-210 Żerków

z dopiskiem „Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego”.

Na kopercie musi być umieszczony adres zwrotny oferenta.

  1. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym, składają pisemne oferty realizacji zadania, wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U.2018, poz. 2057).
  2. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
    a) aktualny odpis z KRS – zgodny ze stanem faktycznym lub innej właściwej ewidencji, innego rejestru lub ewidencji,
    b) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(ów),
    c) odpis statutu – poświadczony za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli,
    d) oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego przez oferenta lub inny dokument
    posiadania własnego konta bankowego.
  3. W przypadku, gdy załącznik stanowi kserokopię dokumentu, powinien on zostać potwierdzony zgodnie z poniższymi zasadami:

- potwierdzenie zgodności z oryginałem polega na umieszczeniu na dokumencie zapisu „za zgodność z oryginałem” oraz daty i podpisu osoby upoważnionej do potwierdzenia dokumentów za zgodność z oryginałem,

- kopia dokumentu powinna być potwierdzona „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub na pierwszej stronie zawartego dokumentu z podaniem stron, których dotyczy to potwierdzenie.

 

  1. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert oraz termin dokonania wyboru:
  2. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od dnia upływu składania ofert.
  3. Przy wyborze ofert stosowany jest tryb otwartego konkursu ofert, określony w ustawie
    o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  4. Oferty zostaną sprawdzone pod względem formalnym i będą podlegać rozpatrzeniu przez Komisje Konkursową jeżeli: zostały złożone zgodnie ze wzorem oferty określonej
    w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2018, poz.2057), zostały podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferentów oraz zawierają wszystkie załączniki podane w punkcie 4 działu V.
  5. Oferty nie spełniające warunków formalnych podlegają odrzuceniu:

-  złożenie oferty przez podmiot nieuprawniony do uczestnictwa w otwartym konkursie ofert,

- złożenie oferty na innym niż obowiązującym wzorze oferty lub w terminie innym niż wskazany w ogłoszeniu,

- zgłoszenie zadania, które jest niezgodne z zadaniem konkursowym i celami otwartego konkursu ofert,

- zgłoszenie zadania, które nie mieści się w zakresie działalności pożytku publicznego oferenta,

- niezłożenie oferty w zamkniętej kopercie,

- złożenie oferty w formie innej niż pisemna, bez nazwy lub numeru zadania zamieszczonego w ogłoszeniu,

- złożenie oferty podpisanej w sposób nieprawidłowy (tj. w sposób niezgodny z odpisem z KRS/właściwą ewidencją/właściwym rejestrem lub innymi dokumentami.

  1. Do ofert, które podlegają jednorazowemu usunięciu braków i nieprawidłowości należą te, w których:

- brak podpisu oferty przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferentów,

- nie załączono wskazanych dokumentów w ogłoszeniu konkursowym.

  1. Organizacje, których oferty nie spełniały wymogów formalnych, zostaną wezwane do uzupełnienia w terminie 3 dni od doręczenia wezwania w jeden z wymienionych sposobów: telefonicznie, pocztą elektroniczną lub pocztą tradycyjną. Oferty, które nie zostaną uzupełnione w wyznaczonym terminie, nie będą rozpatrywane.

 

  1. Kryteria oceny merytorycznej oferty:

Lp.

Kryterium oceny merytorycznej oferty

Punktacja

1.

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta

1. Doświadczenie w prowadzeniu działalności statutowej zgodnej z rodzajem zadania wskazanym w ogłoszeniu konkursowym (0-10)

2. Zasoby osobowe, rzeczowe i finansowe oferenta, które będą wykorzystane do realizacji zadania (od 0-5)

 

 

0-15

2.

Przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym

w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

1. Racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań (0-10)

2. Prawidłowa kwalifikacja kosztów do poszczególnych kategorii kosztów (0-2)

1.       Szczegółowy opis pozycji kosztorysu (0-3)

 

0-15

3.

Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których oferent będzie realizować zadanie publiczne – (od 0 do 50)

1. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania  (0-10)

2. Zgodność odbiorców zadania z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu konkursowym (0-5)

3. Opis odbiorców zadania oraz metody i narzędzia ich rekrutacji [0-3]

4. Spójność, realność zaplanowanych działań oraz realność harmonogramu (0-5)

5. Zgodność założonych rezultatów z celami zadania i ogłoszeniem o konkursie ich realność i sposób ich monitorowania (od 0- 10)

7. Komplementarność zadania z innymi działaniami organizacji lub lokalnych instytucji (0-2)

8. Sposób zapewnienia dostępności i jej adekwatność ze względu na grupę docelową i wybrane metody (0-5)

9. Kwalifikacje, doświadczenie i kompetencje osób przy udziale, których oferent będzie realizował zadanie publiczne (0-10)

 

0-50

 

4.

Wysokość planowanego przez oferenta udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego – (od 0 do 10)

 

0-10

5.

Planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków – (od 0 do 5)

1. wkład rzeczowy (0-2)

2. wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków (0-3)

Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego oraz wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków

 

0-5

6.

Ocena realizacji zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, w tym rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia środków otrzymanych na realizację zadań – (od -5 do 5)

-5 do 5

 

 

100

 

  1. Aby projekt oferty otrzymał rekomendację do dotacji musi otrzymać 50% punktów możliwych do uzyskania w konkursie.
  2. Komisja Konkursowa sporządza protokół z przebiegu postępowania i przedkłada go Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków, który podejmie ostateczną decyzję co do wyboru ofert i wysokości przyznanej dotacji.
  3. Konkurs ofert zostaje unieważniony jeżeli:
    a) nie zgłoszono żadnej oferty,
    b) żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
  4. Zastrzega się możliwość odwołania konkursu ofert, bez podania przyczyny, przed upływem terminu składania ofert w konkursie.

 

VII. Termin dokonania wyboru ofert.

1.Wyniki otwartego konkursu ofert będą podane do publicznej wiadomości w formie wykazu umieszczonego na stronie internetowej Gminy Żerków, w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Żerków, ul. Adama Mickiewicza 5.

  1. O wynikach otwartego konkursu ofert oferent zostanie powiadomiony przez Burmistrza Miasta i Gminy Żerków pisemnie.

 

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:

  1. Sekretarz Gminy Bartłomiej Nowicki - 62 7402013
  2. Referent Sylwia Nawrocka - 62 7402025

 

 

Załączniki:

Wzór oferty>>>

Ramowy wzór umowy>>>

Wzór sprawozdania>>>

 

Metryka

sporządzono
2025-02-11 przez Nawrocka Sylwia
udostępniono
2025-02-11 14:01 przez Włoszczyk Zuzanna
zmodyfikowano
2025-02-11 14:13 przez Włoszczyk Zuzanna
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
40
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.