Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W ROKU 2023 - Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny, menu 1237, artykuł 5005 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Organizacje pozarządowe - Pożytek Publiczny

OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W ROKU 2023

Zarządzenie Nr 19 /2023

                                               Burmistrza Miasta i Gminy Żerków

z dnia 10 lutego 2023 roku

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu na wsparcie realizacji zadań publicznych  w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w 2023 roku.

 

 

                 Na podstawie art. 11 ust. 2, art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2022, poz. 1327 ze zm.) w związku z art. 221 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2022, poz. 1634 ze zm.)

 

zarządzam, co następuje:

 

§ 1

 

1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację wsparcia zadań publicznych w 2023 roku
w zakresie „Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego” oraz „Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej”.

 

2. Postępowanie konkursowe w sprawie wyboru podmiotów, którym zostanie przyznana dotacja, będzie przeprowadzone zgodnie z ogłoszeniem konkursowym, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

 

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Żerków.

 

§ 3

 

1. Zarządzenie podlega ogłoszeniu: w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej www.zerkow.pl oraz w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Żerków.

2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

         Załącznik do Zarządzenia nr 19/2023

         Burmistrza Miasta i Gminy Żerków

            z  dnia 10 lutego 2023 roku.

 

 

 

BURMISTRZ MIASTA I GMINY ŻERKÓW

OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W ROKU 2023.

 

            Na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2022, poz. 1327 ze zm.) oraz uchwały Nr LIV/312/2022 Rady Miejskiej Żerkowa z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Gminy Żerków z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023”

I.  Rodzaj zadań 

 

Zadanie nr 1

„Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego”

Celem zadania jest:

  1. Organizowanie imprez kulturalnych, konferencji i prelekcji na terenie gminy dotyczących dziedzictwa kulturowego gminy.
  2. Wspieranie działań kulturalnych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, wydawanie folderów promujących gminę.
  3. Organizowanie działań artystycznych i edukacyjnych dla dorosłych.

Oczekiwane rezultaty zadania:

  1. Udostępnienie możliwości poznania dziedzictwa kulturowego gminy.
  1. Udostępnienie możliwości rozwoju twórczości artystów profesjonalnych i amatorów.
  2. Umożliwienie udziału społeczności gminy w wydarzeniach kulturalnych.
  3. Organizacja konkretnej liczby wydarzeń.
  4. Liczba uczestników biorących udział w wydarzeniach.

Sposoby monitorowania rezultatu: listy uczestników, dzienniki zajęć, fotorelacja, komunikaty.

Termin realizacji zadania: zadanie objęte konkursem należy wykonać od podpisania umowy do 31 grudnia 2023 roku.

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztach:

Wysokość środków przeznaczonych w 2022 r. - 0,00 zł.

Wysokość środków przyznanych w 2022 r. – 0,00 zł.

Wysokość środków przeznaczonych w 2021 r. - 0,00 zł.

Wysokość środków przyznanych w 2021 r. – 0,00 zł.

 

Wysokość środków przeznaczonych na realizacje tego zadania w roku 2023 wynosi:  10 000 zł.

 

Zadanie  nr 2

 „Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej”

Celem zadania jest wsparcie: organizacji zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży, prowadzenie treningów dla dzieci i młodzieży mających na celu rozwój umiejętności sportowych, organizacja imprez sportowych o zasięgu lokalnym, krajowym i zagranicznym.

Oczekiwane rezultaty zadania:

1. Liczba zorganizowanych cyklicznych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży,  w tym liczba uczestników biorących udział.

2. Prowadzenie szkoleń z zakresu kultury fizycznej i sportu, w tym liczba uczestników biorących udział.

3. Ilość zorganizowanych zawodów sportowych, liczba zawodników biorących udział
w rywalizacji sportowej.

Sposoby monitorowania rezultatu: listy uczestników, dzienniki zajęć, fotorelacja, komunikaty lub protokoły z zawodów.

Termin realizacji zadania: zadanie objęte konkursem należy wykonać od podpisania umowy do 31 grudnia 2023 roku.

 

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:

Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztach:

Wysokość środków przeznaczonych w 2022 r. - 40 000,00 zł.

Wysokość środków przyznanych w 2022 r. – 20 000,00 zł.

 

Wysokość środków przeznaczonych w 2021 r. - 30 000,00 zł.

Wysokość środków przyznanych w 2021 r. –0,00 zł. (brak ofert)

 

Wysokość środków przeznaczonych na realizacje tego zadania w roku 2023 wynosi: 30 000 zł.

III. Zasady przyznawania dotacji:

1. O dotację mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi określone w ustawie z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2022, poz. 1327).

2. Ofertę należy złożyć wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U.2018, poz. 2057), który jest dostępny na stronie internetowej: www.zerkow.pl, BIP oraz w biurze nr 2 Urzędu Miasta i Gminy Żerków.

3. Zadanie zlecane jest w formie wsparcia. Wysokość udzielonej dotacji na jedno zadanie z budżetu gminy wynosi maksymalnie do 20 000,00 zł.

4. Wkład oferenta może pochodzić z:

a) wkładu własnego finansowego,

b) wkładu własnego osobowego,

c) wkładu własnego rzeczowego,

d) świadczenia pieniężnego od odbiorców zadania.  

5. W ramach zadania oferent możepobierać świadczenia pieniężne od odbiorców zadaniaDopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której przychód przeznacza na działalność statutową.

6. W wyniku postępowania konkursowego może być wybrana więcej niż jedna oferta.

7. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku oferent zobowiązany jest do przedstawienia zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych  kosztów realizacji zadania, a także w razie potrzeby, zaktualizowanego opisu poszczególnych działań i harmonogramu.

8. Jeżeli oferent nie złoży projektu notatki aktualizacyjnej w terminie wyznaczonym przez zleceniodawcę, Urząd Miasta i Gminy Żerków może odstąpić od zawarcia umowy na realizację zadania.

9. Dotacja nie może być udzielona na:

a) dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,

b) pokrycie deficytu realizowanych wcześniej przedsięwzięć lub refundację ich kosztów,

c) budowę lub zakup budynków, lokali lub gruntów,

d) remonty obiektów budowlanych, z wyjątkiem remontów istniejących obiektów sportowych lub rekreacyjnych,

e) działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,

f) działalność polityczną.

10. Z dotacji  można sfinansować następujące koszty w ramach realizacji zadania:

a) koszty wyżywienia, ubezpieczenia, zakwaterowania i transportu (związane z organizacją imprez sportowo-rekreacyjnych, udział w zawodach),

b) koszty realizacji zadania wynikające ze specyfiki realizowanego przedsięwzięcia (np. zakup pomocy i materiałów do prowadzenia zajęć),

c) zakup usług (np. transport, wynajem obiektów, pomieszczeń i urządzeń),

d) koszty promocji i reklamy (np. druk plakatów, informatorów),

e) koszty administracyjne, w tym obsługi księgowo-administracyjnej- do 10% wartości zadania.

 

IV. Termin i warunki realizacji zadania:

1. Gmina Żerków wspiera realizacje zadania publicznego w okresie od: podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2023 roku, z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w warunkach umowy.

2. Termin wydatkowania środków przekazanych oferentom w ramach dotacji na realizacje zadania publicznego liczony jest od dnia zawarcia umowy.

3. Termin wydatkowania środków ponoszonych w ramach wkładu własnego liczony jest od dnia zawarcia umowy.

4. Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania publicznego na zasadach określonych
w umowie.

5. Oferent zobowiązany jest do informowania opinii publicznej o dotacji otrzymanej
z budżetu Miasta i Gminy Żerków.

6. Po zakończeniu realizacji zadania publicznego  oferent zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z jego realizacji, zgodnie z zapisami umowy.

7. W kalkulacji przewidywanych kosztów zadania publicznego (stanowiącej część oferty) należy uwzględnić wyłącznie koszty niezbędne do realizacji zadania. W ww. kalkulacji nie uwzględnia się podatku od towarów i usług (VAT) w wysokości, w której podatnikowi przysługuje prawo do jego odzyskania i rozliczenia w deklaracji składanych do urzędu skarbowego, przy czym:

1) oferenci, którzy nie mają prawnej możliwości odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów i usług związanych z realizacją zadania publicznego (dla których podatek VAT jest kosztem), sporządzają kalkulację przewidywanych kosztów zadania publicznego w kwotach brutto (łącznie z podatkiem VAT);

2) oferenci, którzy mają możliwość odzyskania lub rozliczenia podatku VAT od towarów
i usług związanych z realizacją zadania publicznego (w całości lub w części), sporządzają kalkulację przewidywanych kosztów zadania publicznego w kwotach netto (tj. nie uwzględniają w nich kwot podatku VAT, które będą podlegały odzyskaniu lub rozliczeniu).

8. Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w oparciu o przepisy ustawy z dnia
11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

9. Na skutek zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, oferent może w trakcie realizacji zadania bez konieczności sporządzania aneksu do umowy dokonywać przesunięć między poszczególnymi pozycjami kosztorysu,
z zastrzeżeniem, że dany koszt wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego zostanie uznany za zgodny z kosztorysem wtedy, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10%.

10. Oferent zobowiązany jest do każdorazowego powiadamiania Zleceniodawcy o wszystkich innych zmianach zachodzących w trakcie realizacji zadania (w tym w szczególności dot. przeniesień pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztorysu o więcej niż 10%). Wprowadzenie takich zmian wymaga akceptacji ze strony Zleceniodawcy i zawarcia pisemnego aneksu do umowy.

11. Zmiana harmonogramu realizacji zadania niewpływająca na zmianę terminu realizacji zadania i jego zakresu rzeczowego, nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy. Zleceniobiorca w trakcie realizacji zadania publicznego przedstawia pisemną propozycję zaktualizowanego harmonogramu wraz z uzasadnieniem zmian, w celu akceptacji przez Zleceniodawcę.

 

V. Termin składania ofert:

1. Ofertę wsparcia realizacji zadań publicznych należy składać do Urzędu Miasta i Gminy Żerków do dnia 06 marca 2023 r.

2. Ofertę należy złożyć w formie papierowej w zamkniętej kopercie z napisem zgodnym

z nazwą zadania określonego w pkt. I

na adres:

Urząd Miasta i Gminy Żerków

ul. Adama Mickiewicza 5

63-210 Żerków

z dopiskiem „Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych”.

Na kopercie musi być umieszczony adres zwrotny oferenta.

3. Podmioty uprawnione do udziału w postepowaniu konkursowym, składają pisemne oferty realizacji zadania, wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U.2018, poz. 2057).

4. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

a) aktualny odpis z KRS – zgodny ze stanem faktycznym lub innej właściwej ewidencji, innego rejestru lub ewidencji,

b) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(ów),

c) odpis statutu – poświadczony za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli,

d) oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego przez oferenta lub inny dokument
posiadania własnego konta bankowego.

5. W przypadku, gdy załącznik stanowi kserokopię dokumentu, powinien on zostać potwierdzony zgodnie z poniższymi zasadami:

- potwierdzenie zgodności z oryginałem polega na umieszczeniu na dokumencie zapisu „za zgodność z oryginałem” oraz daty i podpisu osoby upoważnionej do potwierdzenia dokumentów za zgodność z oryginałem,

- kopia dokumentu powinna być potwierdzona, „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie lub na pierwszej stronie zawartego dokumentu z podaniem stron, których dotyczy to potwierdzenie.

 

VI. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert oraz termin dokonania wyboru:

1. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od dnia upływu składania ofert.

2. Przy wyborze ofert stosowany jest tryb otwartego konkursu ofert, określony w ustawie
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

3. Oferty zostaną sprawdzone pod względem formalnym i będą podlegać rozpatrzeniu przez Komisje Konkursową jeżeli: zostały złożone zgodnie ze wzorem oferty określonej
w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2018, poz.2057),zostały podpisaneprzez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferentów oraz zawierają wszystkie załączniki podane w punkcie 4 działu V.

4. Oferty nie spełniające warunków formalnych podlegają odrzuceniu:

-  złożenie oferty przez podmiot nieuprawniony do uczestnictwa w otwartym konkursie ofert,

- złożenie oferty na innym niż obowiązującym wzorze oferty lub w terminie innym niż wskazany w ogłoszeniu,

- zgłoszenie zadania, które jest niezgodne z zadaniem konkursowym i celami otwartego konkursu ofert,

- zgłoszenie zadania, które nie mieści się w zakresie działalności pożytku publicznego oferenta,

- niezłożenie oferty w zamkniętej kopercie,

- złożenie oferty w formie innej niż pisemna, bez nazwy lub numeru zadania zamieszczonego w ogłoszeniu,

- złożenie oferty niepodpisanej albo podpisanej w sposób nieprawidłowy (tj. w sposób niezgodny z odpisem z KRS/właściwą ewidencją/właściwym rejestrem lub innymi dokumentami.

5. Do ofert, które podlegają jednorazowemu usunięciu braków i nieprawidłowości należą te, w których:

- brak podpisu oferty przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferentów,

- nie załączono wskazanych dokumentów w ogłoszeniu konkursowym.

6. Organizacje, których oferty nie spełniały wymogów formalnych, zostaną wezwane do uzupełnienia w terminie 3 dni od doręczenia wezwania w jeden z wymienionych sposobów: telefonicznie, pocztą elektroniczną, pocztą tradycyjną. Oferty, które nie zostaną uzupełnione w wyznaczonym terminie, nie będą rozpatrywane.

7. Kryteria  oceny merytorycznej oferty:

 

Lp.

Kryterium oceny merytorycznej oferty

Punktacja

1.

Merytoryczna wartość projektu, w tym możliwość realizacji zadania publicznego, poziom osiągniętych wyników, liczba zawodników, uczestników, zasoby kadrowe - kwalifikacje i doświadczenie

 

0-55

2.

Przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym

w odniesieniu do zakresu rzeczowego zdania (zasadność i realność kosztów, odzwierciedlenie działań merytorycznych w kosztach i ich relacje do kosztów administracyjnych)

 

0-25

3.

Doświadczenie w realizacji podobnych zadań w poprzednich okresach,

w tym poziom realizacji zleconych zadań w latach poprzednich

0-10

 

4.

Rzetelność i terminowość rozliczania otrzymanych środków publicznych (dotacji)

0-5

5.

Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizacje zadania publicznego oraz wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków

 

0-5

 

 

100

 

8. Aby projekt oferty otrzymał rekomendację do dotacji musi otrzymać  50% punktów możliwych do uzyskania w konkursie.

9. Komisja Konkursowa sporządza protokół z przebiegu postępowania i przedkłada go Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków, który podejmie ostateczną decyzję co do wyboru ofert i wysokości przyznanej dotacji.

10. Konkurs ofert zostaje unieważniony jeżeli:

a) nie zgłoszono żadnej oferty,

b) żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.

11. Zastrzega się możliwość odwołania konkursu ofert, bez podania przyczyny, przed upływem terminu składania ofert w konkursie.

 

VII. Termin dokonania wyboru ofert.

1.Wyniki otwartego konkursu ofert będą podane do publicznej wiadomości w formie wykazu umieszczonego na stronie internetowej Gminy Żerków, w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Żerków, ul. Adama Mickiewicza 5.

2. O wynikach otwartego konkursu ofert oferent zostanie powiadomiony przez Burmistrza Miasta i Gminy Żerków pisemnie.

 

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:

1. Sekretarz Gminy Bartłomiej Nowicki - 62 7402013

2. Referent Sylwia Nawrocka - 62 7402025

 

Załączniki:

Wzór oferty>>>

Wzór umowy>>>

Wzór sprawozdania>>>

 

Metryka

sporządzono
2023-02-10 przez Nawrocka Sylwia
udostępniono
2023-02-10 14:00 przez Włoszczyk Zuzanna
zmodyfikowano
2023-08-09 09:09 przez Włoszczyk Zuzanna
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
84
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.