Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Wykaz danych o ochronie środowiska Informacje o ochronie środowska
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2023PN.9 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcie pn. „Wykonanie urządzenia wodnego umożliwiającego pobór wód podziemnych zlokalizowanego w miejscowości Pogorzelica na działce nr 174 - Informacje o ochronie środowska, menu 1235, artykuł 5076 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Informacje o ochronie środowska

RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2023PN.9 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcie pn. „Wykonanie urządzenia wodnego umożliwiającego pobór wód podziemnych zlokalizowanego w miejscowości Pogorzelica na działce nr 174

 

                     

                                                                                                                                                          Żerków, dnia 08.05.2023 r.

RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2023PN.9                                                                             

 

 

DECYZJA

o środowiskowych uwarunkowaniach

Na podstawie art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm.), w związku z art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775), po rozpatrzeniu wniosku ............................................................., Pełnomocnik Przemysław Wilczyński Biezdrowo 29, 64-510 Wronki w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Wykonaniu urządzenia wodnego umożliwiającego pobór wód podziemnych zlokalizowanego w miejscowości Pogorzelica na działce nr 174 oraz gospodarowanie wodą w rolnictwie polegające na melioracji”:

I.          Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

oraz

II.          Określam warunki realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

1. Otwór hydrogeologiczny wyposażyć w pompę głębinową o wydajności nie większej, niż Qhmax = 30 m3/h.
2. Studnię eksploatować okresowo w ramach ustalonych i zatwierdzonych dla niej zasobów eksploatacyjnych w ilości Qe = 1,8 m3/h przy depresji sc = 0,09 m, nie przekraczając maksymalnego poboru rocznego na poziomie 15 768 m3/rok oraz nie przekraczając maksymalnego godzinowego poboru wody na poziomie Qhmax = 30 m3/h.
3. Nawadnianie upraw wodą pobraną z planowanej studni prowadzić na obszarze o powierzchni do 20 ha.
4. Nie prowadzić nawadniania upraw w okresie południa, przy intensywnym nasłonecznieniu.
5. Wykonać szczelną obudowę projektowanej studni.

III.          Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

UZASADNIENIE

W dniu 06.02.2023 r. został złożony wniosek przez Inwestora ................................................................., Pełnomocnik Przemysław Wilczyński Biezdrowo 29, 64-510 Wronki, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Wykonaniu urządzenia wodnego umożliwiającego pobór wód podziemnych zlokalizowanego w miejscowości Pogorzelica na działce     nr 174 oraz gospodarowanie wodą w rolnictwie polegające na melioracji” zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 73 oraz pkt 89b, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), tj. „urządzenia lub zespoły urządzeń umożliwiające pobór wód podziemnych lub sztuczne systemy zasilania wód podziemnych, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 37, o zdolności poboru wody nie mniejszej niż 10 m3 na godzinę” oraz „gospodarowanie wodą w rolnictwie polegające na: b) melioracji terenów znajdujących się na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy, innej niż wymieniona w lit. a”. Zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany. 

Wniosek spełniał wymogi formalne określone przez przepisy kodeksu postępowania administracyjnego i ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Karta informacyjna przedsięwzięcia dla planowanej inwestycji została sporządzona w styczniu 2023 roku przez GeoWip Biezdrowo 29, 64-510 Wronki.

Wystąpiono do organów opiniujących z prośbą o opinię co do sporządzenia i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. planowanego przedsięwzięcia.

Dnia 27.02.2023 r. do Urzędu Miasta i Gminy Żerków wpłynęła opinia Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole z dnia 23.02.2023 r., znak: PO.ZZŚ.3.4901.42.2023.RG w którym tamtejszy Organ wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie stwierdza potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem WOO-IV.4220.229.2022.AK.2 z dnia 06.04.2023 r. (data wpływu 07.04.2023 r.), wydał opinię, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.

W toku postępowania zapewniono udział społeczeństwa, poprzez wydanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpienia do organów opiniujących oraz udostępnienie wniosku o wydanie decyzji wraz z załącznikami w siedzibie urzędu. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia, Burmistrz Miasta i Gminy Żerków na podstawie art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775), poinformował strony postępowania o możliwości zapoznania się z zebranymi w toku postępowania materiałami dla ww. przedsięwzięcia oraz o możliwości wypowiedzenia się co do złożonych materiałów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wskazanej informacji. W określonym terminie żadna ze stron postępowania nie wniosła uwag ani wniosków.

Po wnikliwej analizie wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Żerków stwierdził, że zebrane materiały są wystarczające i biorąc pod uwagę opinie ww. organów opiniujących, odstąpił od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W decyzji wzięto pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm.) i przeanalizowano: rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie planowanego przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na wykonaniu urządzenia wodnego umożliwiającego pobór wód podziemnych w ilości Qhmax = 30 m3/h na działce nr ewid. 174 obręb Pogorzelica-Szczonów gmina Żerków. Analiza k.i.p. wykazała, że planowane ujęcie zostanie wykonane w odwierconym na głębokość 17,3 m p.p.t. otworze hydrogeologicznym ujmującym czwartorzędowy poziom wodonośny, który został zrealizowany po uzyskaniu decyzji właściwego organu zatwierdzającej projekt robót geologicznych na wykonanie tego otworu. Decyzją z 13.01.2023 r., znak: A-BS.6531.1.5.2022.MB Starosta Jarociński zatwierdził dokumentację hydrogeologiczną ustalającą zasoby eksploatacyjne dla planowanego ujęcia w ilości Qe = 1,8 m3/h przy depresji s = 0,09 m. Wydajność eksploatacyjna ujęcia została określona na poziomie Qe = 30 m3/h. Na podstawie treści zgromadzonych materiałów ustalono, że w ramach przedmiotowego przedsięwzięcia otwór hydrogeologiczny, o którym wyżej mowa, zostanie wyposażony w pompę głębinową umożliwiającą pobór wody w ilości Qhmax = 30 m3/h oraz w szczelną obudowę. Z k.i.p. wynika, że pobór wody z planowanej studni będzie realizowany w sposób okresowy (od 1 marca do 30 września) do nawadniania upraw o powierzchni 20 ha. Z uwagi na to, że przyjęte przez wnioskodawcę założenia w zakresie zapotrzebowania na wodę stanowiły podstawę do przeprowadzonej w niniejszym postepowaniu analizy oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, zostały one wpisane jako warunek w niniejszej decyzji. W celu ograniczenia nadmiernego parowania i związanej z tym mniejszej ilości wody docierającej do podłoża wpisano również warunek, aby nie prowadzić nawadniania upraw w godzinach południowych, przy intensywnym nasłonecznieniu.

W k.i.p. oraz w dokumentacji hydrogeologicznej przeprowadzono analizę oddziaływania planowanej studni na inne studnie (stanowiące własność innych użytkowników) dla poboru Qhmax = 30 m3/h, która wykazała, że w zasięgu leja depresji wyznaczonego dla poboru Qhmax = 30 m3/h, będącego odzwierciedleniem sytuacji najbardziej niekorzystnej, jaka może  wystąpić  (R = 158 m), nie znajdują się inne, czynne studnie eksploatujące ten sam czwartorzędowy poziom wodonośny, stanowiące własność innych podmiotów i właścicieli prywatnych. Z k.i.p. wynika, że najbliższe czynne ujęcie wód podziemnych eksploatujące poziom czwartorzędowy znajduje się w odległości ok. 960 m (na działce nr ewid. 176) od ujęcia objętego niniejszym wnioskiem. Zgodnie z informacjami przedstawionymi zgromadzonych materiałach zasięg promienia leja depresji wytworzonego w wyniku eksploatacji tego ujęcia wynosi R = 64 m. Przeprowadzona w przedłożonej dokumentacji analiza w aspekcie możliwości wzajemnego oddziaływania ww. ujęć wykazała, że odległość dzieląca oba rozpatrywane ujęcia jest większa, niż suma promieni lejów depresji przez nie wytworzonych. Biorąc pod uwagę przewidywaną maksymalną wydajność chwilową planowanej studni na poziomie 30 m3/h i jej planowaną lokalizację względem innych ujęć, na które mogłaby oddziaływać, w oparciu o informacje zawarte w k.i.p. i w dokumentacji hydrogeologicznej nie przewiduje się ryzyka wystąpienia wzajemnego oddziaływania studni planowanej ze studniami już istniejącymi, ani też znacząco negatywnego wpływu poboru wody z analizowanej studni na lokalne zasoby wód podziemnych. Z uwagi na fakt,    że powyższe ustalenia i założenia wnioskodawcy w zakresie zapotrzebowania zakładu na wodę stanowiły podstawę do analizy w zakresie oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na lokalne zasoby wód podziemnych, znalazły one swoje odzwierciedlenie w warunkach wpisanych w niniejszej decyzji, jako gwarant eksploatacji studni w sposób bezpieczny dla lokalnych zasobów wód podziemnych, szczególnie w aspekcie ilościowym.

Biorąc pod uwagę rodzaj, skalę i lokalizację przedmiotowego przedsięwzięcia, w odniesieniu do zapisów art. 63 ust 1 pkt 1 lit. b oraz pkt 3 lit. f ustawy ooś, nie przewiduje się powiązań, ani kumulowania oddziaływań planowanej inwestycji z innymi przedsięwzięciami. 

Ze względu na skalę, rodzaj i charakter przedsięwzięcia, po zapoznaniu się ze zgromadzoną dokumentacją stwierdzono, że nie będzie ono negatywnie wpływać na lokalne warunki gruntowo-wodne. Odwiercony otwór hydrogeologiczny po uzbrojeniu w pompę zostanie zabezpieczony w sposób uniemożliwiający migrację wraz z wodami opadowymi zanieczyszczeń z powierzchni ziemi do jego wnętrza poprzez wyposażenie w szczelną obudowę. Zgodnie z wnioskami zawartymi  w przedłożonej dokumentacji hydrogeologicznej sporządzonej dla przedmiotowego ujęcia oraz w k.i.p. eksploatacja ujęcia z planowaną wydajnością nie wpłynie znacząco negatywnie zarówno na ilościowy, jak i jakościowy stan wód powierzchniowych i podziemnych. Nie zostaną również naruszone interesy osób trzecich. W odniesieniu do istniejących rezerw zasobowych ustalono, że planowany pobór nie naruszy w znaczący sposób zasobów dyspozycyjnych jednostki bilansowej, w granicach której będzie prowadzony. Ujęcie będzie eksploatowane w sposób zapewniający ochronę użytkowej warstwy wodonośnej przed nadmierną eksploatacją i umożliwiający korzystanie z dostępnych rezerw zasobowych przez innych, przyszłych użytkowników. W  odniesieniu do art.  63  ust. 1 pkt 2 lit. a, b, c, d, f, h, i, j ustawy ooś ustalono, że planowane przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych i obszarach objętych ochroną, w tym w obrębie stref ochronnych ujęć wód. Ponadto, przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe oraz archeologiczne. Nie będzie także zlokalizowane na obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, obszarach górskich  leśnych, a także na obszarach o dużej gęstości zaludnienia. Nie przewiduje się ponadto przekroczenia standardów jakości środowiska na przedmiotowym obszarze w związku z realizacją przedsięwzięcia. Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. f ustawy ooś, na podstawie treści k.i.p. ustalono, że etap eksploatacji studni nie będzie się wiązał z wytwarzaniem odpadów.

Stwierdzono, że w wyniku realizacji inwestycji nie zwiększy się poziom hałasu w środowisku, a co za tym idzie nie zostaną przekroczone akustyczne standardy jakości środowiska. Nie przewiduje się również wpływu przedsięwzięcia na stan jakości powietrza w rejonie zainwestowania.

Z uwagi na rodzaj i lokalizację planowanego przedsięwzięcia, należy stwierdzić, że przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii oraz realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami   i normami, ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej będzie ograniczone. Jak wskazał wnioskodawca, przedsięwzięcie nie zalicza się do zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 29.01.2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U 2016 r., poz. 138). Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w szczególności w wyniku wystąpienia: trzęsień ziemi, powodzi czy osuwisk. Z uwagi na charakter i lokalizację przedsięwzięcia nie przewiduje się jego wpływu na zmiany klimatu, ani wpływu postępujących zmian klimatu na to przedsięwzięcie.

Teren planowanej inwestycji znajduje się w granicach Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 150 -Pradolina Warszawa-Berlin (zbiornik Q, porowy, poziom wód podziemnych od 0 do 80 m, średnia głębokość zalegania 5 m); w obszarze korytarzy ekologicznych: Dolina Warty KPnC-8 i Dolina Warty KPnC-22A. Najbliższy ciek – Odczepicha znajduje się w odległości ok. 40 m na południe od przedmiotowej działki (ok. 330 m od planowanej inwestycji). Według charakterystyki Jednolitych Części Wód Podziemnych (JCWPd) planowana inwestycja znajduje się w granicach jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie PLGW600071 o dobrym stanie ilościowym i stanie chemicznym. Jest ona monitorowana, a ocena zagrożenia nieosiągnięcia celów środowiskowych jest niezagrożona. Jednocześnie inwestycja zlokalizowana będzie w regionie wodnym Warty, w zlewni Jednolitej Części Wód Powierzchniowych (JCWP) o kodzie PLRW 60002118519 Warta od Prosny do Lutyni, o statusie silnie zmieniona część wód (SZCW), o złym stanie i ocenie ryzyka określonej jako zagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych (w zlewni JCWP nie zidentyfikowano presji mogącej być przyczyną występujących przekroczeń wskaźników jakości).

Mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie stwierdza się brak możliwości znaczącego odziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód i nie stwierdza się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia, stwarzającego zagrożenia dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. – Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 poz. 1967).

Eksploatacja przedsięwzięcia będzie się wiązała z wykorzystaniem zasobów naturalnych w postaci wód podziemnych. W wyniku realizacji i eksploatacji inwestycji nie będzie dochodzić do znaczącego negatywnego wpływu na bioróżnorodność.

Teren przeznaczony pod przedsięwzięcie zlokalizowany jest na obszarze chronionego krajobrazu o nazwie Szwajcaria Żerkowska, który obecnie nie ma obowiązujących zakazów oraz na obszarach Natura 2000: specjalnym obszarze ochrony siedlisk Ostoja Nadwarciańska PLH300009 i obszarze specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002. Ustawa z dnia 7 grudnia 2000 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody (Dz.U. z 2001 r. Nr 3, poz. 21) w art. 11 określała, iż przepisy wykonawcze wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 114, poz. 492 z późn. zm.) zachowują moc do czasu wejścia w życie aktów wykonawczych wydanych na podstawie upoważnień ustawowych w brzmieniu nadanym ustawą o zmianie ustawy o ochronie przyrody w zakresie, w jakim nie są z nią sprzeczne, jednak nie dłużej niż przez okres 6 miesięcy od dnia jej wejścia w życie. Oznacza to, że akty powołujące istniejące obszary chronionego krajobrazu straciły swoją moc, o ile nie wydano aktów nowych w ww. terminie. Jednocześnie jednak art. 7 ustawy o zmianie ustawy o ochronie przyrody stanowi, że parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, pomniki przyrody utworzone na podstawie dotychczasowych przepisów stają się parkami krajobrazowymi, obszarami chronionego krajobrazu, pomnikami przyrody w rozumieniu ustawy. Uwzględniając następnie art. 153 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody  (Dz. U. z 2022 r. poz. 916 z późn. zm.) należy wskazać, że formy te zachowały byt prawny jako formy ochrony przyrody, jednakże z powodu utraty mocy aktów, które je powoływały i określały m.in. zakazy i nakazy obowiązujące na ich obszarze należy uznać, że nakazy i zakazy na ich terenie nie obowiązują. Analiza dokumentacji wykazała, że przedmiotowe przedsięwzięcie będzie zlokalizowane na gruncie ornym, a jego realizacja nie będzie się wiązać z wycinką drzew lub krzewów. Przedsięwzięcie nie jest sprzeczne z planami zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000: Ostoja Nadwarciańska PLH300009 i Dolina Środkowej Warty PLB300002. Mając na względzie lokalizację planowanego przedsięwzięcia na gruncie ornym oraz brak konieczności wycinki drzew i krzewów, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na  obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedliska, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, a także nie spowoduje pogorszenia integralności poszczególnych obszarów Natura 2000 lub ich powiązań z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie  wpłynie na korytarze ekologiczne i funkcję ekosystemu.

Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność oraz możliwość powiązania z innymi przedsięwzięciami i ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska. Przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.

W związku z wypełnieniem przez Wnioskodawcę wszystkich wymogów formalnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając wymogi w zakresie ochrony środowiska organ rozpatrzył przedmiotową sprawę w oparciu o załączone materiały oraz uzyskane opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kole. Planowane przedsięwzięcie powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, by jego realizacja i eksploatacja zminimalizowała negatywne oddziaływanie na środowisko.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska oznaczono, jak w sentencji.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Żerków w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec tut. organu. Z dniem doręczenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 72 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2022r., poz. 1029 ze zm.). Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia powinno nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

Zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia może nastąpić w terminie 10 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali przed upływem 6 lat, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz, że aktualne są warunki realizacji przedsięwzięcia zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowieniu, o którym mowa w art. 90 ust. 1 ww. ustawy, jeżeli było wydane. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia na podstawie informacji na temat stanu środowiska i możliwości realizacji warunków wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  

Załączono dowód opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej- wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w kwocie 205 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a i pkt. 2 oraz art. 5 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.).

Załączniki:

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy ooś.
 

Otrzymują:

1. ...................................................................., Pełnomocnik Przemysław Wilczyński Biezdrowo 29, 64-510 Wronki,
2. Tablica ogłoszeń –Urząd Miasta i Gminy Żerków ul. A. Mickiewicza 5,63-210 Żerków;
3. Biuletyn Informacji publicznej na stronie Urzędu Miasta i Gminy Żerków;
4. Strony postępowania wg. wykazu w aktach sprawy;
5. a/a.
 

Do wiadomości:

1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w  Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań;

2. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kole ul. Prusa 3, 62-600 Koło.

Metryka

sporządzono
2023-05-08 przez Nowak Paulina
udostępniono
2023-05-08 14:30 przez Graczyk Ewa
zmodyfikowano
2023-05-08 14:42 przez Graczyk Ewa
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
49
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.