Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Wykaz danych o ochronie środowiska Informacje o ochronie środowska
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „RIGO.GOK-OŚ.6220.8.2022PN.12 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „budowie hali magazynowej wraz z chłodniami do warzyw oraz infrastruktury towarzyszącej w miejscowości Komorze Przybysławskie, gm. Żerków, na terenie - Informacje o ochronie środowska, menu 1235, artykuł 4811 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Informacje o ochronie środowska

RIGO.GOK-OŚ.6220.8.2022PN.12 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „budowie hali magazynowej wraz z chłodniami do warzyw oraz infrastruktury towarzyszącej w miejscowości Komorze Przybysławskie, gm. Żerków, na terenie

 

 

                    

                                                                                                                                     Żerków, dnia 17.08.2022 r.

RIGO.GOK-OŚ.6220.8.2022PN.12                                                                          

 

 

 

DECYZJA

 

o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Na podstawie art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm.), w związku z art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Inwestora .......................................w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „budowie hali magazynowej wraz   z chłodniami do warzyw oraz infrastruktury towarzyszącej w miejscowości Komorze Przybysławskie, gm. Żerków, na terenie nieruchomości stanowiącej działkę nr ewid. 80 ark. mapy 3 obręb Komorze”:

 

      I Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

oraz

     II Określam warunki realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

  1. W projektowanej hali o powierzchni zabudowy do 0,25 ha prowadzić działalność magazynową – przechowywanie płodów rolnych.
  2. Niezanieczyszczone gleby i inne materiały występujące w stanie naturalnym, powstające w trakcie realizacji przedsięwzięcia wykorzystać w pierwszej kolejności ponownie na terenie inwestycji.
  3. Ruch pojazdów po terenie przedsięwzięcia ograniczyć do pory dnia, to jest godzin 06.00 – 22.00.
  4. Zaopatrzenie w wodę zapewnić z sieci wodociągowej.
  5. Działalność w planowanym obiekcie realizować bez generowania ścieków przemysłowych.
  6. Obiekt wyposażyć w sorbenty do neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów z pojazdów.
  7. Na terenie planowanego obiektu zamontować chłodnicę, z nie więcej niż 6 wentylatorami, o poziomie mocy akustycznej do 78,1 dB każdy, zasilane elektrycznie.
  8. Zorganizować plac budowy i jego zaplecze oraz drogi dojazdowe z uwzględnieniem zasady minimalizacji zajęcia terenu i przekształcenia jego powierzchni.
  9. Prace budowlane prowadzić wyłącznie przy użyciu maszyn w pełni sprawnych oraz spełniających wymogi dopuszczające je do użytku.
  10. Powierzchnię terenu przeznaczoną do garażowania sprzętu mechanicznego oraz magazynowania olejów i innych substancji niebezpiecznych uszczelnić w sposób uniemożliwiający przedostanie się ewentualnych zanieczyszczeń płynnych do środowiska gruntowo-wodnego.
  11. Plac budowy oraz miejsca pracy i postoju sprzętu oraz maszyn, wyposażyć w sorbenty                        i biopreparaty neutralizujące wycieki paliw i płynów eksploatacyjnych.
  12. Zanieczyszczony substancjami ropopochodnymi grunt należy wybrać i przekazać do neutralizacji uprawnionym podmiotom.
  13. Ścieki socjalno – bytowe odprowadzać do bezodpływowego zbiornika, a następnie przekazywać do gminnej oczyszczalni ścieków.
  14. Wody opadowe i roztopowe odprowadzać powierzchniowo na tereny nieutwardzone należące do Inwestora.

W projektowanej hali dopuszcza się prowadzenie działalności magazynowej przy pomocy instalacji nie będących przedsięwzięciami mogącymi znacząco oddziaływać na środowisko.
III  Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.                                                                                       UZASADNIENIE

Wniosek spełniał wymogi formalne określone przez przepisy kodeksu postępowania administracyjnego i ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Karta informacyjna przedsięwzięcia dla planowanej inwestycji została sporządzona w maju 2022 roku przez p. Bernadette Mąkę ul. Kolejowa 10B,63-210 Żerków. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jarocinie pismem nr ON-NS.9011.2.20.2022 z dnia 02.06.2022 r. (data wpływu 02.06.2022 r.) wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem WOO-IV.4220.657.2022.GL.2 z dnia 11.07.2022 r. (data wpływu 12.07.2022 r.) wydał opinię, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia. Po wnikliwej analizie wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Żerków stwierdził, że zebrane materiały są wystarczające i biorąc pod uwagę opinie ww. organów opiniujących, odstąpił od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W decyzji wzięto pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm.) i przeanalizowano: rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie planowanego przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000. Na etapie realizacji przedsięwzięcia może nastąpić niewielka emisja substancji do powietrza (faza prowadzenia prac budowlanych). Będzie ona związana z powstawaniem pyłów, w związku z prowadzeniem robót ziemnych. Ponadto źródłem emisji substancji do powietrza będą także procesy spalania paliw w silnikach maszyn i urządzeń pracujących na budowie. Z uwagi jednak na fakt, że emisje te będą miały charakter miejscowy i okresowy oraz ustaną po zakończeniu prac budowlanych, należy je uznać za pomijalne. Zgodnie z kartą informacyjną przedsięwzięcia (KIP) na terenie planowanego magazynu nie będzie prowadzona działalność powodująca emisje do powietrza. Źródłami emisji zanieczyszczeń do powietrza na etapie eksploatacji będzie ruch pojazdów przywożących i odwożących warzywa - max. 5 pojazdów ciężarowych na dobę i przejazdy spalinowego wózka widłowego. Projektowany magazyn nie będzie ogrzewany. Zostanie wyposażony w chłodnicę zasilaną elektrycznie, co uwzględniono w warunkach zawartych w niniejszej decyzji celem ochrony powietrza. Uwzględniając przyjęte założenia, w szczególności rodzaj działalności w planowanej hali i brak medium grzewczego oraz biorąc pod uwagę nałożone w niniejszej decyzji warunki, należy stwierdzić, iż realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia nie będzie stanowiła zagrożenia dla stanu jakości powietrza w rejonie zainwestowania. Na podstawie zgromadzonych materiałów ustalono, że funkcjonowanie przedsięwzięcia nie będzie powodowało przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji w powietrzu określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2021 r. poz. 845) oraz wartości odniesienia substancji w powietrzu, w tym dopuszczalnych częstości przekroczeń określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2010 r. Nr 16, poz. 87) poza terenem, do którego Wnioskodawca posiada tytuł prawny. Biorąc pod uwagę rodzaj, skalę i lokalizację przedmiotowego przedsięwzięcia oraz przeprowadzoną analizę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w odniesieniu do zapisów art. 63 ust 1 pkt 1 lit. b i pkt 3 lit. f ustawy ooś, nie przewiduje się powiązań, ani kumulowania oddziaływań planowanego przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami. Ustalono, że hydrograficznie działka inwestycyjna zlokalizowana jest na obszarze dorzecza Odry,  w regionie wodnym Warty, w granicach obszarów dwóch Jednolitych Części Wód Powierzchniowych: JCWP o kodzie PLRW60001618512 – Odczepicha i PLRW60002118519 – Warta od Prosny do Lutyni, a także w granicach Jednolitej Części Wód Podziemnych JCWPd o kodzie PLGW600061.Zasoby JCWPd PLGW600061 podlegają ochronie z uwagi na ich wykorzystywanie do celów zaopatrzenia ludności w wodę do picia. Inwestycja nie znajduje się w strefie ochrony bezpośredniej ani pośredniej ujęć wody.JCWP o kodzie PLRW60002118519 – Warta od Prosny do Lutyni ma status silnie zmienionej części wód o złym stanie i ocenie ryzyka określonej jako zagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych. W zlewni nie zidentyfikowano presji mogącej być przyczyną występujących przekroczeń wskaźników jakości. Konieczne jest dokonanie szczegółowego rozpoznania przyczyn w celu prawidłowego zaplanowania działań naprawczych. Rozpoznanie przyczyn nieosiągnięcia dobrego stanu zapewni realizacja działań na poziomie krajowym: utworzenie krajowej bazy danych o zmianach hydromorfologicznych, opracowanie dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych wraz z ustaleniem zasad ich wdrażania oraz opracowanie krajowego programu renaturalizacji wód powierzchniowych. Zatem, mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie oraz skalę oddziaływania przedsięwzięcia, przy założeniu realizacji określonych w sentencji warunków mających ograniczyć jego negatywne oddziaływanie nie stwierdza się prawdopodobieństwa oddziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód w zakresie stwarzającym zagrożenie dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz.U. z 2016 poz. 1967).Ustalono, że wytwarzane na terenie zakładu odpady po realizacji przedsięwzięcia będą magazynowane selektywnie w pojemnikach lub kontenerach w miejscach do tego celu przeznaczonych, a następnie będą przekazywane odbiorcom uprawnionym w zakresie gospodarki odpadami (do odzysku lub w dalszej kolejności do unieszkodliwienia). W niniejszej decyzji zobowiązano Wnioskodawcę, aby w pierwszej kolejności niezanieczyszczony grunt z wykopów rozplantował na terenie zakładu. Z uwagi na rodzaj, skalę oraz lokalizację planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś należy stwierdzić, że przy uwzględnieniu używanych substancji  i stosowanych technologii oraz realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej będzie ograniczone. Przedsięwzięcie nie zalicza się do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii przemysłowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 138). Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w wyniku wystąpienia trzęsień ziemi, powodzi czy osuwisk. Zgodnie z danymi Państwowego Instytutu Geologicznego przedsięwzięcie zlokalizowane jest na obszarze zagrożonym powodzią od wód gruntowych (podtopieniami). Przedsięwzięcie będzie zaadaptowane do zmieniających się warunków klimatycznych i możliwych zdarzeń ekstremalnych poprzez planowane rozwiązania konstrukcyjno-budowlane. Uwzględniając rodzaj i skalę przedsięwzięcia oraz planowane rozwiązania techniczne i brak emisji substancji do powietrza z procesów produkcyjnych należy stwierdzić, że przedsięwzięcie nie przyczyni się do zwiększenia emisji zanieczyszczeń do powietrza i nie wpłynie znacząco na zmiany klimatu na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji. Teren planowanego przedsięwzięcia zlokalizowany jest na obszarze chronionego krajobrazu „Szwajcaria Żerkowska”, który nie ma obowiązujących zakazów. Najbliżej położonym obszarem zależnym od wód jest Żerkowsko – Czeszewski Park Krajobrazowy. Przedmiotem ochrony ww. obszaru chronionego, dla którego utrzymanie lub poprawa stanu wód jest ważnym czynnikiem jego ochrony są różnorodność biologiczna, kompleksy ekosystemów i siedliska gatunków. Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do „Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1967) celem środowiskowym dla przedmiotowego obszaru chronionego jest objęcie ścisłą ochroną wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami. Projektowane przedsięwzięcie nie wpłynie na cele środowiskowe ww. obszaru zależnego od wód. Obszarami Natura 2000 zlokalizowanymi najbliżej planowanego przedsięwzięcia są: obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Ostoja Nadwarciańska PLH300009, oddalony o 0,6 km i obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002, oddalony o 1,1 km od przedsięwzięcia. Mając na względzie lokalizację planowanego przedsięwzięcia na gruncie ornym oraz brak konieczności wycinki drzew i krzewów, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin, grzybów i zwierząt oraz ich siedlisk, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, ani pogorszenia integralności obszarów Natura 2000 lub powiązania z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie wpłynie na ciągłość korytarzy ekologicznych i funkcję ekosystemu.

Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność oraz możliwość powiązania z innymi przedsięwzięciami i ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska. Przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.

Eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wiązała się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz znaczącym negatywnym wpływem na bioróżnorodność.

Stwierdzono, że przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszarach ujęć wód i obszarach objętych ochroną. Zgodnie z KIP najbliżej położone względem planowanej inwestycji jest ujęcie wody podziemnej w miejscowości Komorze Przybysławskie, oddalone około 935 m na północno-zachód od inwestycji. Nie posiada ono strefy ochronnej. Ponadto z KIP wynika, że przedsięwzięcie nie będzie zrealizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe i archeologiczne. Nie będzie także zlokalizowane na obszarach wybrzeży, na obszarach morskich, obszarach górskich i leśnych, obszarach przylegających do jezior, uzdrowiskach i obszarach uzdrowiskowych. Zakład jest zlokalizowany poza terenami o dużej gęstości zaludnienia. Z KIP nie wynika, aby przedsięwzięcie znajdowało się w rejonie obszarów, na których standardy środowiska zostały przekroczone. Przy uwzględnieniu realizacji przedsięwzięcia zgodnie ze wskazanymi w decyzji warunkami nie przewiduje się przekroczenia standardów jakości środowiska w związku z realizacją przedsięwzięcia.

Ustalono, że zaopatrzenie w wodę na etapie eksploatacji przedsięwzięcia odbywać się będzie z gminnej sieci wodociągowej przy wykorzystaniu istniejącego przyłącza. Nie będzie występował pobór wody na cele technologiczne. Powstające ścieki socjalno-bytowe są i będą odprowadzane do istniejącego zbiornika bezodpływowego, skąd są i będą wywożone na najbliższą oczyszczalnię ścieków. Nie przewiduje się wytwarzania ścieków przemysłowych. Zostało to uwzględnione w warunkach postanowienia. Wody opadowe i roztopowe będą odprowadzane w sposób niezorganizowany powierzchniowo na teren nieutwardzony będący we władaniu Wnioskodawcy i nie będą ujęte w system kanalizacyjny. Realizacja inwestycji nie spowoduje zmian stosunków wodnych na omawianym terenie. Inwestycja nie wymaga prac odwadniających, osuszania terenu czy poboru wody. W zasięgu jego oddziaływania nie występują tereny szczególnego zagrożenia powodzią, o których mowa art. 16 pkt 34 ww. ustawy Prawo wodne oraz ujęcia wód podziemnych. Zgodnie z KIP Wnioskodawca planuje dodatkowo, celem zabezpieczenia przed możliwym zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego wynikającym z funkcjonowania inwestycji, wyposażyć obiekt w sorbenty do neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów z pojazdów. Uwzględniono powyższe w warunkach niniejszej decyzji.

Z przedstawionej charakterystyki przedsięwzięcia nie wynikają presje mogące oddziaływać na stan części wód lub zagrażające osiągnięciu ustalonych dla nich celów środowiskowych, a zastosowane środki minimalizujące ewentualny negatywny wpływ na środowisko gruntowo – wodne zapewnią jego ochronę.

JCWP o kodzie PLRW60001618512 – Odczepicha ma status naturalnej część wód, o złym stanie i ocenie ryzyka określonej jako niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych.

Stan JCWPd o kodzie PLGW600061 oceniono jako dobry pod względem ilościowym, jak i pod względem chemicznym. Ocenę ryzyka nieosiągnięcia dobrego stanu chemicznego i ilościowego określono jako „niezagrożona”. Cele środowiskowe dla JCWPd zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967) to: zapobieganie lub ograniczanie wprowadzania do nich zanieczyszczeń; zapobieganie pogorszeniu oraz poprawa ich stanu oraz ochrona i podejmowanie działań naprawczych, a także zapewnianie równowagi między poborem, a zasilaniem tych wód, tak aby utrzymać ich dobry stan.

Analiza dostępnych źródeł kartograficznych wykazała, że planowane przedsięwzięcie znajduje się na obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych (GZWP) nr 150 Pradolina Warszawsko-Berlińska.

Na podstawie informacji zawartych w KIP i analizy dostępnych danych ustalono, że teren zakładu zlokalizowany jest na terenach rolniczych, wśród pól uprawnych i rozproszonej zabudowy zagrodowej. Najbliżej położone zabudowania mieszkalne znajdują się w odległości ok. 100 m od planowanego przedsięwzięcia na działce nr 82 obręb Komorze. Odległość pomiędzy działką objętą wnioskiem i granicą powyższej działki wynosi ok. 30 m. W fazie realizacji inwestycji może wystąpić chwilowe niekorzystne oddziaływanie akustyczne na środowisko. Będzie ono jednak odwracalne i ustanie po zakończeniu inwestycji. Z KIP wynika, iż prace realizacyjne prowadzone będą tylko w porze dnia. Źródłami hałasu w fazie eksploatacji będzie głównie ruch pojazdów – do 5 samochodów na dobę i jednego wózka widłowego oraz całodobowa praca urządzenia chłodzącego. Zgodnie z KIP będzie to chłodnica wyposażona w 6 sztuk wentylatorów o mocy akustycznej do 78,1 dB każdy. W celu ograniczenia uciążliwości akustycznej na najbliższych terenach podlegających ochronie przed hałasem uwzględniono powyższe w warunkach niniejszej decyzji. Analizując skalę oddziaływania planowanego przedsięwzięcia w zakresie emisji hałasu do środowiska, uwzględniając wyniki przedstawionej analizy akustycznej i zakładając eksploatacje planowanego przedsięwzięcia zgodnie z nałożonymi warunkami, należy uznać, że emisja hałasu powstająca w wyniku funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia nie spowoduje przekroczenia standardów akustycznych na najbliższych terenach wymagających ochrony akustycznej, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r. poz. 112).

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie hali magazynowej wraz z chłodniami do warzyw na działce nr ewid. 80, obręb Komorze, gmina Żerków. Powierzchnia całej działki objętej wnioskiem wynosi 7,6100 ha. Część działki jest zajęta przez zabudowania gospodarcze i mieszkalne Wnioskodawcy prowadzącego gospodarstwo rolno-ogrodnicze. Na pozostałej części prowadzi się uprawę warzyw (marchwi). W ramach planowanego przedsięwzięcia Wnioskodawca przewiduje budowę hali magazynowej o powierzchni zabudowy do 0,25 ha, wykonanie utwardzenia terenu na powierzchni wynoszącej do 0,39 ha. Łączna powierzchnia terenu zajęta przez obiekty budowlane oraz pozostała powierzchnia przeznaczona do przekształcenia w wyniku realizacji przedsięwzięcia wynosić będzie maksymalnie 0,64 ha. Planowana w ramach przedmiotowego przedsięwzięcia hala magazynowa wykorzystywana będzie do przechowywania warzyw (marchwi lub pietruszki). Kubatura obiektu pozwoli na zgromadzenie około 2 tys. ton marchwi lub 1,5 tys. ton pietruszki. Celem zachowania wysokiej jakości przechowywanych warzyw, projektowana hala magazynowa zostanie wyposażona w 3 komory chłodnicze (2 komory o powierzchni około 375,00 m2 każda oraz 1 komora    o powierzchni około 500,00 m2). Obiekt będzie funkcjonował w ciągu dnia (przywozy i odwozy warzyw) jednak urządzenie chłodnicze będzie pracować całodobowo.

W toku postępowania zapewniono udział społeczeństwa, poprzez wydanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpienia do organów opiniujących oraz udostępnienie wniosku o wydanie decyzji wraz z załącznikami w siedzibie urzędu. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia, Burmistrz Miasta i Gminy Żerków na podstawie art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.), poinformował strony postępowania o możliwości zapoznania się z zebranymi w toku postępowania materiałami dla ww. przedsięwzięcia oraz o możliwości wypowiedzenia się co do złożonych materiałów w terminie 7 dni od dnia doręczenia wskazanej informacji. W określonym terminie żadna ze stron postępowania nie wniosła uwag ani wniosków.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu opinią nr PO.ZZŚ.2.435.145.2022.JS z dnia 20.06.2022 r (data wpływu 21.06.2022 r.), nie stwierdza potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko.

Wystąpiono do organów opiniujących z prośbą o opinię co do sporządzenia i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. planowanego przedsięwzięcia.

W dniu 13.05.2022 r. został złożony wniosek przez Inwestora Marka Podlewskiego Komorze Przybysławskie 18A, 63-210 Żerków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „budowie hali magazynowej wraz z chłodniami do warzyw oraz infrastruktury towarzyszącej w miejscowości Komorze Przybysławskie, gm. Żerków, na terenie nieruchomości stanowiącej działkę nr ewid. 80 ark. mapy 3 obręb Komorze” zgodnie z myśl § 3 ust. 1 pkt 54 lit. a, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), tj. „zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż: a) 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy”. Zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany.

W związku z wypełnieniem przez Wnioskodawcę wszystkich wymogów formalnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając wymogi w zakresie ochrony środowiska organ rozpatrzył przedmiotową sprawę w oparciu o załączone materiały oraz uzyskane opinie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jarocinie, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu. Planowane przedsięwzięcie powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, by jego realizacja i eksploatacja zminimalizowała negatywne oddziaływanie na środowisko.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska oznaczono, jak w sentencji.

 

 

 

 

POUCZENIE

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Żerków w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec tut. organu. Z dniem doręczenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 72 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2022r., poz. 1029 ze zm.). Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia powinno nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

Zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia może nastąpić w terminie 10 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali przed upływem 6 lat, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz, że aktualne są warunki realizacji przedsięwzięcia zawarte w decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowieniu, o którym mowa w art. 90 ust. 1 ww. ustawy, jeżeli było wydane. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia na podstawie informacji na temat stanu środowiska i możliwości realizacji warunków wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  

 

 

Załączono dowód opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej- wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w kwocie 205 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a i pkt. 2 oraz art. 5 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).

 

 

 

 

Załączniki:

 

 

Otrzymują:

 

  1. ……………………………………...;
  2. Tablica ogłoszeń –Urząd Miasta i Gminy Żerków ul. A. Mickiewicza 5,63-210 Żerków;
  3. Biuletyn Informacji publicznej na stronie Urzędu Miasta i Gminy Żerków;
  4. Strony postępowania wg. wykazu w aktach sprawy;
  5. a/a.

 

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79,Poznań;
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jarocinie, ul. Wąska 2, 63-200 Jarocin;
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu ul. Skarszewska 42A, 62-800 Kalisz.

Metryka

sporządzono
2022-08-17 przez Nowak Paulina
udostępniono
2022-08-17 00:00 przez Włoszczyk Zuzanna
zmodyfikowano
2022-08-17 13:54 przez Włoszczyk Zuzanna
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
84
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.