Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Wykaz danych o ochronie środowiska Informacje o ochronie środowska
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2022PN.9 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "budowie instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z 6 zbiorników naziemnych o poj. 6,4 m3 każdy, usytuowanej na terenie miejscowości - Informacje o ochronie środowska, menu 1235, artykuł 4709 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Informacje o ochronie środowska

RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2022PN.9 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "budowie instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z 6 zbiorników naziemnych o poj. 6,4 m3 każdy, usytuowanej na terenie miejscowości

 

 

                     

                                                                                                                                                       Żerków, dnia 06.06.2022 r.

RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2022PN.9                                                                             

 

 

DECYZJA

 

o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Na podstawie art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029), w związku z art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku ..................................... w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „budowie instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z 6 zbiorników naziemnych o poj. 6,4 m3 każdy, usytuowanej na terenie miejscowości Antonin działka nr 145 powiat Jarociński gmina Żerków”:

I. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

oraz

 II. Określam warunki realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

1. Zamontować 6 naziemnych, stalowych, ciśnieniowych i hermetycznych zbiorników magazynowych gazu o łącznej pojemności do 38,4 m3.

2. Zbiorniki posadowić na szczelnej płycie betonowej o powierzchni do 92,8 m2.

3. Przeładunek gazu do zbiorników magazynowych realizować w sposób hermetyczny.

4. Zaprojektować szczelną instalację do magazynowania gazu płynnego.

 III. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

 

UZASADNIENIE

W dniu 14.03.2022 r. został złożony wniosek przez ......................................... o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „budowie instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z 6 zbiorników naziemnych o poj. 6,4 m3 każdy, usytuowanej na terenie miejscowości Antonin działka nr 145 powiat Jarociński gmina Żerków” zgodnie z myśl § 3 ust. 1 pkt 37 lit. d, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U.  z 2019 r., poz. 1839), tj. „instalacje do naziemnego magazynowania: d) gazów łatwopalnych”. Zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany. 

Wniosek spełniał wymogi formalne określone przez przepisy kodeksu postępowania administracyjnego i ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Karta informacyjna przedsięwzięcia dla planowanej inwestycji została sporządzona w marcu 2022 roku przez p. Grzegorza Żandarskiego.

Wystąpiono do organów opiniujących z prośbą o opinię co do sporządzenia i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. planowanego przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jarocinie pismem nr ON-NS.9011.2.13.2022 z dnia 20.04.2022 r. (data wpływu 21.04.2022 r.) wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu opinią nr PO.ZZŚ.2.435.96.2022.JS z dnia 19.04.2022 r. (data wpływu 20.04.2022 r.), nie stwierdza potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem WOO-IV.4220.438.2022.AK.2 z dnia 05.05.2022 r. (data wpływu 06.05.2022 r.) wydał opinię, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.

W toku postępowania zapewniono udział społeczeństwa, poprzez wydanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpienia do organów opiniujących oraz udostępnienie wniosku o wydanie decyzji wraz z załącznikami w siedzibie urzędu. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia, Burmistrz Miasta i Gminy Żerków na podstawie art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.), poinformował strony postępowania o możliwości zapoznania się z zebranymi w toku postępowania materiałami dla ww. przedsięwzięcia oraz o możliwości wypowiedzenia się co do złożonych materiałów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wskazanej informacji. W określonym terminie żadna ze stron postępowania nie wniosła uwag ani wniosków.

Po wnikliwej analizie wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Żerków stwierdził, że zebrane materiały są wystarczające i biorąc pod uwagę opinie ww. organów opiniujących, odstąpił od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W decyzji wzięto pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029) i przeanalizowano: rodzaj, skalę  i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie planowanego przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z 6 zbiorników naziemnych o pojemności 6,4 m3 każdy (łącznie 38,4 m3) na działce nr ewid. 145 obręb Antonin-Przybysław gmina Żerków. Na podstawie informacji przedstawionych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia (KIP) ustalono, że działka, na której zaplanowano przedsięwzięcie, posiada powierzchnię 23 000 m3 i jest obecnie zajęta przez budynki gospodarcze oraz silos zbożowy. Aktualnie na przedmiotowej działce trwa budowa wiaty. Planowana jest także suszarnia ziarna. Pozostała część analizowanej działki stanowi utwardzone drogi wewnętrzne oraz użytki rolne obsiane zbożami. Z treści KIP wynika, że planowana instalacja będzie wykorzystywana do przechowywania gazu propan-butan w stanie płynnym i będzie funkcjonowała przez okres ok. 3 miesięcy na potrzeby zasilania suszarni ziarna. Planowane zbiorniki na gaz będą zbiornikami stalowymi, ciśnieniowymi i hermetycznymi. Zostaną one posadowione na płycie betonowej o wymiarach ok. 92,8 m2. Zostało to uwzględnione jako warunek w niniejszej decyzji. Gaz będzie dostarczany na teren przedsięwzięcia z wykorzystaniem przystosowanych do jego przewozu autocystern. Napełnianie zbiorników gazem będzie się odbywało w sposób hermetyczny. Docelowo gaz będzie dostarczany poprzez instalację przyłącza do suszarni ziarna.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia może nastąpić niewielka emisja substancji do powietrza (faza prowadzenia prac budowlanych). Będzie ona związana z powstawaniem pyłów, w związku z prowadzeniem robót ziemnych. Ponadto, źródłem emisji substancji do powietrza będą także procesy spalania paliw w silnikach maszyn i urządzeń pracujących na budowie. Z uwagi jednak na fakt, że emisje te będą miały charakter miejscowy i okresowy oraz ustaną po zakończeniu prac budowlanych, należy je uznać za pomijalne. Analiza KIP wykazała, że gaz na teren przedsięwzięcia będzie dowożony w przystosowanych do tego celu autocysternach. Zgodnie z treścią dokumentacji przeładunek gazu do zbiorników magazynowych będzie się odbywał w sposób hermetyczny. Zostało to uwzględnione jako warunek wpisany w niniejszej decyzji. Z KIP wynika, że w trakcie przeładunku (podczas rozłączania węża autocysterny ze zbiornikami magazynowymi) może wystąpić chwilowa emisja substancji do powietrza. Jednak z uwagi na jej niezorganizowany charakter i krótki czas trwania nie będzie to stanowiło istotnego zagrożenia dla stanu powietrza. Na podstawie zgromadzonych materiałów stwierdzono, że ze względu na rodzaj, charakter i skalę przedsięwzięcia, nie przewiduje się jego istotnego wpływu na stan jakości powietrza w rejonie zainwestowania.

Ustalono, że chwilowe niekorzystne oddziaływanie hałasu na środowisko może wystąpić w fazie realizacji inwestycji. Będzie to jednak oddziaływanie krótkotrwałe, odwracalne i ustąpi po zakończeniu robót budowlanych. Analiza KIP wykazała, że planowane zbiorniki magazynowe i towarzysząca im infrastruktura nie będą stanowić źródła emisji hałasu do środowiska. Krótkotrwała emisja hałasu będzie miała miejsce wyłącznie w związku z dowozem gazu i napełnianiem zbiorników gazem. Z dokumentacji wynika, że Wnioskodawca przewiduje dostawy gazu co 2 – 3 tygodnie. Ze względu na niewielką częstotliwość dostaw gazu i napełniania zbiorników emisje te nie będą uciążliwe dla otoczenia. Nie przewiduje się występowania innych uciążliwości związanych z realizacją oraz eksploatacją przedsięwzięcia. Biorąc pod uwagę rodzaj, skalę i lokalizację planowanego przedsięwzięcia ustalono, że nie będzie ono powodować przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu na terenach podlegających ochronie akustycznej, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112).

Planowane przedsięwzięcie na etapie eksploatacji nie będzie wymagało dostarczenia wody. Nie będzie również źródłem powstawania ścieków bytowych i przemysłowych. Wody opadowe i roztopowe będą odprowadzane na tereny biologicznie czynne. Uwzględniając kryteria, o których mowa w art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. f ustawy ooś ustalono, że niewielkie ilości odpadów wytworzonych na etapie realizacji przedsięwzięcia zostaną przekazane uprawnionym podmiotom celem odzysku (w pierwszej kolejności) lub unieszkodliwienia. Etap eksploatacji nie będzie się wiązał z wytwarzaniem odpadów.

Ze względu na skalę, rodzaj i charakter przedsięwzięcia stwierdzono, że nie będzie ono negatywnie wpływać na lokalne warunki gruntowo-wodne. Na podstawie zgromadzonych materiałów stwierdzono, że przy uwzględnieniu planowanych rozwiązań technicznych i technologicznych realizacja i eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie wpłynie znacząco negatywnie zarówno na stan wód powierzchniowych, jak i podziemnych. W związku z powyższym na podstawie zapisów zawartych w KIP, w odniesieniu do art.  63  ust. 1 pkt 2 lit. a, d, i ustawy ooś  ustalono, że planowane przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych i obszarach objętych ochroną, w tym w obrębie stref ochronnych ujęć wód. Ponadto, z KIP nie wynika, aby przedsięwzięcie miało zostać zrealizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe oraz archeologiczne. Nie będzie także zlokalizowane na obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, obszarach górskich i leśnych,          a także na obszarach o dużej gęstości zaludnienia. Biorąc pod uwagę przedstawione przez wnioskodawcę analizy i założenia co do funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się przekroczenia standardów jakości środowiska na przedmiotowym obszarze w związku z realizacją przedsięwzięcia.

Z uwagi na rodzaj i lokalizację planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś należy stwierdzić, że przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii oraz realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej będzie ograniczone. Przedsięwzięcie nie zalicza się do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii przemysłowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 138). Analiza KIP wykazała,   że gaz płynny będzie przechowywany w hermetycznych zbiornikach, które będą podlegały dozorowi Urzędu Dozoru Technicznego. Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w szczególności w wyniku wystąpienia: trzęsień ziemi, powodzi czy osuwisk. Przedsięwzięcie będzie zaadaptowane do zmieniających się warunków klimatycznych i możliwych zdarzeń ekstremalnych poprzez zastosowane rozwiązania konstrukcyjno-budowlane. Uwzględniając rodzaj i skalę przedsięwzięcia, a także przyjęte przez podmiot planujący realizację przedsięwzięcia rozwiązania techniczne i technologiczne należy stwierdzić, że nie przyczyni się ono w sposób znaczący do zwiększenia emisji zanieczyszczeń do powietrza i nie wpłynie znacząco na zmiany klimatu na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji.

Biorąc pod uwagę rodzaj, skalę i lokalizację przedmiotowego przedsięwzięcia oraz przeprowadzoną analizę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w odniesieniu do zapisów art. 63 ust 1 pkt 1 lit. b i pkt 3 lit. f ustawy ooś, nie przewiduje się powiązań, ani kumulowania oddziaływań planowanej inwestycji z innymi przedsięwzięciami.

Analiza dostępnych źródeł kartograficznych wykazała, że planowane przedsięwzięcie częściowo znajdować się będzie na obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych GZWP nr 150 Zbiornik Pradolina Warszawa – Berlin (Koło-Odra). Zgodnie z danymi przedstawionymi w „Informatorze PSH Główne Zbiorniki Wód Podziemnych w Polsce” opracowanym pod redakcją J. Mikołajków i A. Sadurski obszar zbiornika GZWP nr 150 wynosi 1611 km2. Główny Zbiornik Wód Podziemnych GZWP nr 150 jest zbiornikiem o charakterze porowym o swobodnym i swobodno-naporowym zwierciadle wody. GZWP nr 150 należy do struktur o charakterze odkrytym z lokalnie występującą pokrywą izolującą, co decyduje o jego silnej podatności na zanieczyszczenie z powierzchni terenu. Szacunkowe zasoby dyspozycyjne GZWP nr 150 wynoszą 350 000 m3/d. Na podstawie danych przedstawionych w KIP stwierdzono, że realizacja inwestycji przy zachowaniu warunków niniejszej decyzji nie stworzy zagrożenia dla wód podziemnych.

Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. k ustawy ooś, ustalono, że hydrograficznie działka inwestycyjna zlokalizowana jest na obszarze dorzecza Odry, w regionie wodnym Warty, w granicach obszaru Jednolitej Części Wód Powierzchniowych: JCWP o kodzie PLRW60001618512 – Odczepicha,  a także w granicach Jednolitej Części Wód Podziemnych JCWPd o kodzie PLGW600061.

Stan JCWPd o kodzie PLGW600061 oceniono jako dobry pod względem ilościowym, jak i pod względem chemicznym. Ocenę ryzyka nieosiągnięcia dobrego stanu chemicznego i ilościowego określono jako „niezagrożona”. Cele środowiskowe dla JCWPd zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967) to:

1) zapobieganie lub ograniczanie wprowadzania do nich zanieczyszczeń;

2) zapobieganie pogorszeniu oraz poprawa ich stanu;

3) ochrona i podejmowanie działań naprawczych, a także zapewnianie równowagi między poborem, a zasilaniem tych wód, tak aby utrzymać ich dobry stan.

Zasoby JCWPd PLGW600061 podlegają ochronie z uwagi na ich wykorzystywanie do celów zaopatrzenia ludności w wodę do picia. Inwestycja nie znajduje się w strefie ochrony bezpośredniej ani pośredniej ujęć wody.

JCWP o kodzie PLRW60001618512 – Odczepicha ma status naturalnej część wód, o złym stanie i ocenie ryzyka określonej jako niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych.

Z przedstawionej charakterystyki przedsięwzięcia nie wynikają presje mogące oddziaływać na stan części wód lub zagrażające osiągnięciu ustalonych dla nich celów środowiskowych, a zastosowane środki minimalizujące ewentualny negatywny wpływ na środowisko gruntowo – wodne zapewnią jego ochronę.

Zatem, mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie oraz skalę oddziaływania przedsięwzięcia, przy założeniu realizacji określonych w sentencji warunków mających ograniczyć jego negatywne oddziaływanie nie stwierdza się prawdopodobieństwa oddziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód w zakresie stwarzającym zagrożenie dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz.U. z 2016 poz. 1967).

Eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie się wiązała z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych. W wyniku realizacji i eksploatacji inwestycji nie będzie dochodzić do znaczącego negatywnego wpływu na bioróżnorodność.

Teren przeznaczony pod planowane przedsięwzięcie zlokalizowany jest na obszarze chronionego krajobrazu „Szwajcaria Żerkowska”, który nie ma obowiązujących zakazów oraz w odległości 0,1 km od Żerkowsko-Czeszewskiego Parku Krajobrazowego. Najbliżej położonym obszarem zależnym od wód jest Żerkowsko – Czeszewski Park Krajobrazowy. Przedmiotem ochrony ww. obszaru chronionego, dla którego utrzymanie lub poprawa stanu wód jest ważnym czynnikiem jego ochrony są różnorodność biologiczna, kompleksy ekosystemów i siedliska gatunków. Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do „Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1967) celem środowiskowym dla przedmiotowego obszaru chronionego jest objęcie ścisłą ochroną wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami. Projektowane przedsięwzięcie nie wpłynie na cele środowiskowe ww. obszaru zależnego od wód. Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Ostoja Nadwarciańska PLH300009 i obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002, oddalone o 1 km od miejsca realizacji przedsięwzięcia. Analiza dokumentacji wykazała, że przedmiotowe przedsięwzięcie będzie zlokalizowane na gruncie ornym w sąsiedztwie zabudowań. Mając na względzie lokalizację planowanego w obrębie istniejącego gospodarstwa rolnego oraz brak konieczności wycinki drzew, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na  obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedliska, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, a także nie spowoduje pogorszenia integralności poszczególnych obszarów Natura 2000 lub ich powiązań z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie  wpłynie na korytarze ekologiczne i funkcję ekosystemu.

Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność oraz możliwość powiązania z innymi przedsięwzięciami i ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska. Przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.

W związku z wypełnieniem przez Wnioskodawcę wszystkich wymogów formalnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając wymogi w zakresie ochrony środowiska organ rozpatrzył przedmiotową sprawę w oparciu o załączone materiały oraz uzyskane opinie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jarocinie, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu. Planowane przedsięwzięcie powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, by jego realizacja i eksploatacja zminimalizowała negatywne oddziaływanie na środowisko.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska oznaczono, jak w sentencji.

 

 

POUCZENIE

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Żerków w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec tut. organu. Z dniem doręczenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 72 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2021r., poz. 2373 ze zm.). Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia powinno nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

Zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia może nastąpić w terminie 10 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali przed upływem 6 lat, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz, że aktualne są warunki realizacji przedsięwzięcia zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowieniu, o którym mowa w art. 90 ust. 1 ww. ustawy, jeżeli było wydane. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia na podstawie informacji na temat stanu środowiska i możliwości realizacji warunków wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  

 

Załączono dowód opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej- wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w kwocie 205  zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a i pkt. 2 oraz art. 5 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).

 

Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy ooś.

 

Otrzymują:

 

  1. ..............................................
  2. Tablica ogłoszeń –Urząd Miasta i Gminy Żerków ul. A. Mickiewicza 5,63-210 Żerków;
  3. Biuletyn Informacji publicznej na stronie Urzędu Miasta i Gminy Żerków;
  4. Strony postępowania wg. wykazu w aktach sprawy;
  5. a/a.

 

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w  Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79,60-529 Poznań;
  1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jarocinie, ul. Wąska 2, 63-200 Jarocin;
  2. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu ul. Skarszewska 42A,62-800 Kalisz.

 

 

                           Załącznik nr 1 do Decyzji nr RIGO.GOK-OŚ.6220.5.2022PN.9 z dnia 06.06.2022 r.

 

 

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia

 

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z 6 zbiorników naziemnych o poj. 6,4 m3 każdy, usytuowanej na terenie miejscowości Antonin działka nr 145 powiat Jarociński gmina Żerków.

Powierzchnia działki nr ewidencyjny 145 wynosi 2,3100 ha i stanowi grunty rolne zabudowane i grunty orne klas bonitacyjnych Br-RIIIa, RIIIa, RIIIb, RIVa, RIVb, RV. Obecnie teren, na którym planuje się realizację inwestycji jest wykorzystywany rolniczo. Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie nieruchomości stanowiącej działkę o nr ewidencyjnym 145 ark. mapy 3, obręb Antonin-Przybysław, gmina Żerków.

Najbliższy budynek mieszkalny znajduje się na działce na nr ewidencyjny 144 w odległości 111,5 m natomiast budynek gospodarczy znajduje się na tej samej działce w odległości 84,0 m. Na działce nr  ewidencyjny 145 obręb Antonin-Przybysław nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie naziemnej instalacji zbiornikowej gazu płynnego składającej się z sześciu zbiorników naziemnych o pojemności 6,4 m3 każdy. Łączna czynna pojemność magazynowania w projektowanych zbiornikach będzie wynosiła 32,64 m3. Instalacja przystosowana będzie do przechowywania gazu propan-butan w stanie płynnym. Obecnie na terenie inwestycyjnym zlokalizowane są budynki gospodarcze oraz silos zbożowy. W przekazanej dokumentacji wskazano, że na przedmiotowej działce Inwestor planuje również na budowę wiaty i suszarni ziarna. Projektowane zbiorniki na gaz zostaną posadowione na płycie betonowej  o powierzchni około 92,8 m2. Po zrealizowaniu planowanych prac powierzchnia zabudowy na działce inwestycyjnej będzie wynosiła 1 562 m2, powierzchnia utwardzona 2 243 m2, a powierzchnia biologicznie czynna około 1,9300 ha. Zgodnie z KIP w ramach przedsięwzięcia wykonane zostaną stalowe, hermetyczne, ciśnieniowe zbiorniki o parametrach technicznych zapewniających bezpieczną eksploatację. Napełnienia zbiorników odbywać się będzie z autocystern za pomocą węża z szybkozłączem. Cały proces będzie hermetyczny i nie spowoduję wycieków gazu. Magazynowany gaz wykorzystywany będzie do celów grzewczych. W KIP wskazano, że gaz ze zbiorników poprzez instalację przyłącza zostanie doprowadzony do suszarni ziarna. Teren przeznaczony pod przedsięwzięcie zlokalizowany jest na obszarze chronionego krajobrazu „Szwajcaria Żerkowska”, który nie ma obowiązujących zakazów oraz w odległości 0,1 km od Żerkowsko-Czeszewskiego Parku Krajobrazowego. Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Ostoja Nadwarciańska PLH300009 i obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002, oddalone o 1 km od miejsca realizacji przedsięwzięcia.

 

Metryka

sporządzono
2022-06-06 przez Nowak Paulina
udostępniono
2022-06-06 00:00 przez Graczyk Ewa
zmodyfikowano
2022-06-06 15:20 przez Graczyk Ewa
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
81
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.