Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Wykaz danych o ochronie środowiska Informacje o ochronie środowska
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „RIGO.GOK-OŚ.6220.9.2021PN.12 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "powierzchniowym wydobywaniu kopaliny - kruszywa naturalnego zlokalizowanego na działce nr ewidencyjny 121/1, obręb Sierszew, gmina Żerków, w tok - Informacje o ochronie środowska, menu 1235, artykuł 4475 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Informacje o ochronie środowska

RIGO.GOK-OŚ.6220.9.2021PN.12 Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "powierzchniowym wydobywaniu kopaliny - kruszywa naturalnego zlokalizowanego na działce nr ewidencyjny 121/1, obręb Sierszew, gmina Żerków, w tok

 

                     

                                                                                                                                      Żerków, dnia 10.11.2021 r.

RIGO.GOK-OŚ.6220.9.2021PN.12                                                                             

 

 

 

DECYZJA

 

o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Na podstawie art. 87 w powiązaniu z art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2, ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 ze zm.), w związku z art. 104, 107 i 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Przedsiębiorcy Pani Ewy Szymendera Grzesiak prowadząca działalność pod nazwą Kopalnia Kruszywa Naturalnego SIERSZEW, Sierszew 20, 63-210 Żerków, Pełnomocnik Dariusz Kulczak ul. Klonowa 14, 62 – 500 Konin złożył w dniu 26.04.2021 r. dla przedsięwzięcia polegającego na powierzchniowym wydobywaniu kopaliny – kruszywa naturalnego zlokalizowanego na działce nr ewidencyjny 121/1, obręb Sierszew, gmina Żerków, w toku postępowania w sprawie zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej przez Burmistrza Żerkowa 23.10.2013 r., znak: OŚ.6220.2.6.2013.PS w zakresie zwiększenia: zasobów geologicznych złoża do 1 462 500 ton; wydobycia kruszywa z 70 000 Mg na 200 000 Mg oraz zwiększeniu liczby pojazdów na dobę z 16 na 47 pojazdów:

 

  1. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

 

oraz

 

  1. Określam warunki realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

 

  1. Wszystkie czynności związane z utrzymaniem we właściwym stanie środków transportowych i załadowczych (w szczególności      tankowanie oraz wymianę oleju) należy wykonywać poza terenem zakładu górniczego.
  2. W przypadku braku możliwości przetransportowania uszkodzonych maszyn ich naprawy prowadzić w sposób zabezpieczający      środowisko gruntowo-wodne przed zanieczyszczeniem.
  3. Teren zakładu górniczego, miejsca pracy oraz postoju      sprzętu i maszyn, wyposażyć w sorbenty i biopreparaty neutralizujące wycieki paliw i płynów eksploatacyjnych, właściwe w zakresie ilości i rodzaju potencjalnego zagrożenia, mogącego wystąpić w następstwie sytuacji awaryjnych.
  4. Zanieczyszczony substancjami ropopochodnymi grunt należy wybrać i przekazać upoważnionym do neutralizacji podmiotom.
  5. Prace wydobywcze prowadzić wyłącznie przy użyciu maszyn w pełni sprawnych oraz spełniających wymogi dopuszczające je do użytku.
  6. W czasie eksploatacji złoża należy prowadzić stały monitoring stanu technicznego wykorzystywanych maszyn i sprzętu.
  7. Eksploatację złoża prowadzić odkrywkowo, systemem wgłębnym, bez użycia środków wybuchowych, a z części zawodnionej wydobywać      kruszywa naturalne bez odpompowywania wykopu.
  8. Kruszywo wydobyte z części zawodnionej złoża, w celu grawitacyjnego odsączenia wody, składować na pryzmie na terenie zakładu górniczego.

 

  1. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

 

 

UZASADNIENIE

W dniu 26.04.2021 r. został złożony wniosek przez Inwestora Przedsiębiorcę Panią Ewę Szymendera Grzesiak prowadząca działalność pod nazwą Kopalnia Kruszywa Naturalnego SIERSZEW, Sierszew 20, 63-210 Żerków, Pełnomocnik Dariusz Kulczak ul. Klonowa 14, 62 – 500 Konin o zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach polegającego na: powierzchniowym wydobywaniu kopaliny – kruszywa naturalnego zlokalizowanego na działce nr ewidencyjny 121/1, obręb Sierszew, gmina Żerków, w toku postępowania w sprawie zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej przez Burmistrza Żerkowa 23.10.2013 r., znak: OŚ.6220.2.6.2013.PS w zakresie zwiększenia: zasobów geologicznych złoża do 1 462 500 ton; wydobycia kruszywa z 70 000 Mg na 200 000 Mg oraz zwiększeniu liczby pojazdów na dobę z 16 na 47 pojazdów zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 40 lit. a tiret trzecie i piąte, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839); tj. „wydobywanie kopalin ze złoża metodą odkrywkową inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 27 lit. a:

a)            bez względu na powierzchnię obszaru górniczego:

-        na terenie gruntów leśnych lub w odległości nie większej niż 100 m od nich,

-        w odległości nie większej niż 250 m od terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. Zm.)”

zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany. 

Karta informacyjna przedsięwzięcia dla planowanej inwestycji została sporządzona 12.04.2021 roku przez „EKORENA” P.P.H.U. Kompleksowa Obsługa Przedsiębiorstw ul. Kościuszki 43, 62-500 Konin.

Wystąpiono do organów opiniujących z prośbą o opinię co do sporządzenia i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. planowanego przedsięwzięcia.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu opinią nr PO.ZZŚ.2.435.164.2021.JS z dnia 26.05.2021 r., które wpłynęło do tutejszego urzędu 31.05.2021 roku nie stwierdza potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem WOO-IV.4220.856.2021.MM.6, z dnia 20.09.2021 r., które wpłynęło do tutejszego urzędu 22.09.2021 roku wydał opinię, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.

W toku postępowania zapewniono udział społeczeństwa, poprzez wydanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpienia do organów opiniujących oraz udostępnienie wniosku o wydanie decyzji wraz z załącznikami w siedzibie urzędu.

Po wnikliwej analizie wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Żerków stwierdził, że zebrane materiały są wystarczające i biorąc pod uwagę opinie ww. organów opiniujących, odstąpił od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W decyzji wzięto pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 ze zm.) i przeanalizowano: rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie planowanego przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.

Dla przedsięwzięcia polegającego na powierzchniowym wydobywaniu kopaliny – kruszywa naturalnego zlokalizowanego na działce nr ewidencyjny 121/1, obręb Sierszew, gmina Żerków, Wnioskodawca uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaną przez Burmistrza Żerkowa 23.10.2013 r., znak: OŚ.6220.2.6.2013.PS. Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem o zmianę wyżej wymienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w zakresie zwiększenia: zasobów geologicznych złoża do 1 462 500 ton; wydobycia kruszywa z 70 000 Mg na 200 000 Mg oraz zwiększeniu liczby pojazdów na dobę z 16 na 47 pojazdów. Z przedstawionej dokumentacji wynika, że pozostałe uwarunkowania zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Burmistrza Żerkowa 23.10.2013 r., znak: OŚ.6220.2.6.2013.PS zmienionej decyzją Burmistrza Żerkowa z 04.01.2021 r., znak: RIGO.GOK-OŚ.6220.12.2020.PN.10 pozostają bez zmian.

Z analizy karty informacyjnej przedsięwzięcia (KIP) wynika, ze kopalinę główną przeznaczoną do wydobycia stanowią utwory piaszczyste i piaszczysto-żwirowe, które wykorzystane zostaną głównie w budownictwie drogowym do budowy nasypów. Po powiększeniu szacowane zasoby geologiczne złoża wyniosą 1 462 000 Mg. Przy szacowanym rocznym wydobyciu kruszywa na poziomie maksymalnie 200 000 Mg, dzienne wydobycie kopaliny wyniesie ok. 1176 Mg i złoże zostanie wyeksploatowane w ciągu ok. 12 - 15 lat. Seria utworów złożowych jest częściowo zawodniona. Miąższość złoża wynosi od 12 m do 14 m, średnio 13 m. Punkt piaskowy wynosi minimum 96,5%, maksimum 99,2%, średnio 98,1%. Złoże eksploatowane będzie odkrywkowo, bez użycia środków strzałowych. Do urabiania kopaliny wykorzystane są i będą maszyny powszechnie wykorzystywane do robót ziemnych: koparka, ładowarka, spycharka. Wydobyta kopalina zbywana będzie w stanie naturalnym. Po zakończeniu eksploatacji złoża nadkład zostanie wykorzystany do rekultywacji powstałego wyrobiska w kierunku rolnym ze zbiornikiem wodnym. Zakład górniczy będzie czynny 5-6 dni w tygodniu, wyłącznie w porze dnia.

Biorąc pod uwagę art. 63 ust.  pkt 1 ustawy ooś należy stwierdzić, że analiza wpływu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko została już dokonana w toku postępowania w sprawie wydania ww. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na podstawie KIP stwierdzono, że planowane zmiany w realizacji przedsięwzięcia nie będą powodować znaczącego negatywnego oddziaływania na środowisko. Nie przewiduje się również znaczących zmian w zakresie emisji substancji i energii do środowiska w związku z planowanymi zmianami w trakcie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, gdyż powierzchnia złoża 65000 m2 nie ulegnie zmianie. Na podstawie przedłożonej dokumentacji ustalono, że planowane przez Wnioskodawcę zmiany nie będą wiązały się ze zmianą pozostałych parametrów przedsięwzięcia. Odnosząc się do kryteriów wskazanych w art. 63 ust. 1 pkt 2 ustawy ooś lokalizacja przedsięwzięcia nie ulegnie zmianie.

Uwzględniając kryteria wymienione w art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. f ustawy ooś z przedstawionych dokumentów wynika, że zmiana decyzji nie będzie wiązać się ze zmianami przyjętych rozwiązań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej oraz gospodarowania odpadami. W KIP ustalono, że proces wydobycia kopaliny nie będzie wiązał się z powstawaniem odpadów. Powstałe w trakcie funkcjonowania kopalni odpady głównie komunalne oraz odpady związane ze zużyciem środków chemicznych służących do eliminacji skutków awarii, czy też zanieczyszczona gleba gromadzone będą selektywnie w odpowiednich pojemnikach i odbierane przez uprawnionego odbiorcę. Biorąc powyższe pod uwagę uznano, iż przy zastosowaniu planowanych ww. rozwiązań, przedsięwzięcie nie będzie znacząco negatywne oddziaływać na środowisko gruntowo-wodne. Ze względu na brak projektowanego odwodnienia i odpompowania wód w trakcie eksploatacji, nie przewiduje się powstanie leja depresji i obniżenia się zwierciadła wód podziemnych w otoczeniu wyrobiska.

Ustalono, że najbliższa zabudowa podlegająca ochronie akustycznej znajduje się w odległości ok. 214 m w kierunku wschodnim i jest to zabudowa mieszkaniowa zagrodowa. Eksploatacja złoża prowadzona będzie w godzinach 06.00-22.00. Jak wynika z KIP źródłami hałasu do środowiska będzie praca sprzętu na odkrywce oraz ruch pojazdów ciężarowych. Założono, że po terenie inwestycji poruszać się będzie do 47 pojazdów ciężkich o ładowności 25 Mg w ciągu pory dnia. Biorąc pod uwagę zmianę rozmiaru planowanego dziennego wydobycia oraz eksploatację w porze dziennej, a także znaczną odległość od terenów podlegających ochronie akustycznej nie przewiduje się przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112).

W związku z zapisami art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś, dotyczącymi ryzyka wystąpienia poważnej awarii, katastrof naturalnych i budowlanych, biorąc pod uwagę rodzaj i skalę wnioskowanych zmian, nie przewiduje się wzrostu tego ryzyka. Przedmiotowe przedsięwzięcie po wprowadzeniu wnioskowanych zmian nadal nie będzie należało do zakładów o dużym lub zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnej awarii określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących  o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. poz. 138).

Stwierdzono, że przedsięwzięcie nie narusza zapisów rozporządzenia Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 2 kwietnia 2014 r. w sprawie warunków korzystania z wód regionu wodnego Warty (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2014 poz. 2129), zmienionego rozporządzeniem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 17 lipca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków korzystania z wód regionu wodnego Warty (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2017 poz. 5165).

Analiza dostępnych źródeł kartograficznych wykazała, że planowane przedsięwzięcie nie będzie znajdować się na obszarze Głównych Zbiorników Wód Podziemnych (GZWP).

Ustalono, że hydrograficznie przedsięwzięcie zlokalizowane jest na obszarze dorzecza Odry, w regionie wodnym Warty, w granicach obszaru Jednolitej Części Wód Powierzchniowych (JCWP) o kodzie PLRW600017184989 – Grabówka, a także w granicach Jednolitej Części Wód Podziemnych JCWPd o kodzie PLGW600081.

Stan JCWPd o kodzie PLGW600081 oceniono jako dobry pod względem ilościowym, jak i pod względem chemicznym. Ocenę ryzyka nieosiągnięcia dobrego stanu chemicznego i ilościowego określono jako „niezagrożona”. Cele środowiskowe dla JCWPd zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967) to zapobieganie lub ograniczanie wprowadzania do nich zanieczyszczeń; zapobieganie pogorszeniu oraz poprawa ich stanu oraz ochrona i podejmowanie działań naprawczych, a także zapewnianie równowagi między poborem, a zasilaniem tych wód, tak aby utrzymać ich dobry stan.

Zasoby JCWPd PLGW600081 podlegają ochronie z uwagi na ich wykorzystywanie do celów zaopatrzenia ludności w wodę do picia. Inwestycja nie znajduje się w strefie ochrony bezpośredniej ani pośredniej ujęć wody.

JCWP o kodzie PLRW600017184989 – Grabówka ma status naturalnej części wód, o złym stanie i ocenie ryzyka określonej jako niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych.

Z przedstawionej charakterystyki przedsięwzięcia nie wynikają presje mogące oddziaływać na stan części wód lub zagrażające osiągnięciu ustalonych dla nich celów środowiskowych a zastosowane środki minimalizujące ewentualny negatywny wpływ na środowisko gruntowo-wodne zapewnią jego ochronę.

Zatem, mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie oraz skalę oddziaływania przedsięwzięcia, przy założeniu realizacji określonych w sentencji warunków mających ograniczyć jego negatywne oddziaływanie nie stwierdza się prawdopodobieństwa oddziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód w zakresie stwarzającym zagrożenie dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967).

Na podstawie przedstawionych materiałów stwierdzono, że teren przeznaczony pod przedsięwzięcie zlokalizowany jest poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz.1098). Najbliżej położonym obszarem chronionym, dla którego utrzymanie lub poprawa stanu wód jest ważnym czynnikiem jego ochrony, jest Żerkowsko-Czeszewski Park Krajobrazowy. Przedmiotem ochrony ww. obszaru zależnego od wód są różnorodność biologiczna, kompleksy ekosystemów i siedliska gatunków. Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do „Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 poz. 1967) celem środowiskowym dla przedmiotowego obszaru chronionego jest objęcie ścisłą ochroną wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami. Projektowane przedsięwzięcie nie wpłynie na cele środowiskowe ww. obszaru zależnego od wód. Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar mający znaczenie dla Ostoja Nadwarciańska PLH300009, oddalony o 6,8 km oraz obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002, oddalone o ok. 13 km od terenu objętego wnioskiem. Przedmiotowe przedsięwzięcie niemal w całości będzie zlokalizowane na terenie na którym prowadzona była już eksploatacja kruszyw i jego realizacja nie będzie się wiązać z wycinką drzew lub krzewów. Mając na względzie lokalizację planowanego przedsięwzięcia poza obszarami chronionymi, na gruntach ornych, niewielki zakres planowanej zmiany w stosunku do pierwotnego projektu, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na  obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedlisk, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, ani pogorszenia integralności poszczególnych obszarów Natura 2000 lub ich powiązań z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie  wpłynie na ciągłość korytarzy ekologicznych i funkcję ekosystemu.

Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność, możliwości ograniczenia oddziaływania, a także możliwość powiązań z innymi przedsięwzięciami oraz skalę planowanych zmian i ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia, z uwzględnieniem przedmiotowych zmian, nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska i przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.

W związku z wypełnieniem przez Wnioskodawcę wymogów formalnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając wymogi w zakresie ochrony środowiska organ rozpatrzył przedmiotową sprawę w oparciu o załączone materiały oraz uzyskane opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu. Planowane przedsięwzięcie powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, by jego realizacja i eksploatacja zminimalizowała negatywne oddziaływanie na środowisko.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska oznaczono, jak w sentencji.

 

 

POUCZENIE

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Żerków w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec tut. organu. Z dniem doręczenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 72 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2021r., poz. 247 ze zm.). Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia powinno nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

Zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia może nastąpić w terminie 10 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali przed upływem 6 lat, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz, że aktualne są warunki realizacji przedsięwzięcia zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowieniu, o którym mowa w art. 90 ust. 1 ww. ustawy, jeżeli było wydane. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia na podstawie informacji na temat stanu środowiska i możliwości realizacji warunków wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  

 

 

Załączono dowód opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej- wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w kwocie 205 zł i 17 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a i pkt. 2 oraz art. 5 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.).

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy ooś.>>>

 

 

Otrzymują:

 

  1. Przedsiębiorca Pani Ewa Szymendera Grzesiak prowadząca działalność pod nazwą Kopalnia Kruszywa Naturalnego SIERSZEW, Sierszew 20, 63-210 Żerków Pełnomocnik Dariusz Kulczak ul. Klonowa 14, 62 – 500 Konin;
  2. Strony postępowania wg. wykazu w aktach sprawy;
  3. a/a.

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w  Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań;
  2. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz.

 

 

Metryka

sporządzono
2021-11-10 przez Nowak Paulina
udostępniono
2021-11-10 00:00 przez Włoszczyk Zuzanna
zmodyfikowano
2021-11-10 13:48 przez Włoszczyk Zuzanna
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
106
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.