Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Wykaz danych o ochronie środowiska Informacje o ochronie środowska
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia RIGO.GOK-OŚ.6220.2.2020.PN.11 z dnia 30.04.2020 r. pn.: "Budowie budynku technologicznego stacji gazowej wraz z rozbudową ciągów technologicznych, niezbędną infrastrukturą technic - Informacje o ochronie środowska, menu 1235, artykuł 3740 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Informacje o ochronie środowska

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia RIGO.GOK-OŚ.6220.2.2020.PN.11 z dnia 30.04.2020 r. pn.: "Budowie budynku technologicznego stacji gazowej wraz z rozbudową ciągów technologicznych, niezbędną infrastrukturą technic

Żerków, dnia 30.04.2020 r.

RIGO.GOK-OŚ.6220.2.2020.PN.11                                                                             

 

 

 

DECYZJA 

o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 

Na podstawie art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.), w związku z art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256), po rozpatrzeniu wniosku Inwestora Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. ul. Mszczonowska 4, 02-337 Warszawa, Pełnomocnik Mariusz Mosoń ul. Obornicka 84A, 51-114 Wrocław, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowie budynku technologicznego stacji gazowej wraz z rozbudową ciągów technologicznych, niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istn. budynku technologicznego wraz z częścią ciągów technologicznych i ogrodzeniem na terenie stacji gazowej wysokiego ciśnienia SGWC Stęgosz, działka nr 45/1, AM-1, obręb 0015 Stęgosz, jednostka ewidencyjna 300604_5 Zerków- obszar wiejski”: 

I. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

oraz

II. Określam warunki realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia:

  1. Zapewnić sprawny stan techniczny maszyn i pojazdów wykorzystywanych w trakcie budowy;
  2. Prace naprawcze i konserwacyjne wykonywać tylko przez wyspecjalizowane firmy.

 

III. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

UZASADNIENIE

W dniu 30.01.2020 r. został złożony wniosek przez Inwestora Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. ul. Mszczonowska 4, 02-337 Warszawa, Pełnomocnik Mariusz Mosoń ul. Obornicka 84A, 51-114 Wrocław, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „budowie budynku technologicznego stacji gazowej wraz z rozbudową ciągów technologicznych, niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istn. Budynku technologicznego wraz z częścią ciągów technologicznych i ogrodzeniem na terenie stacji gazowej wysokiego ciśnienia SGWC Stęgosz, działka nr 45/1, AM-1, obręb 0015 Stęgosz, jednostka ewidencyjna 300604_5 Zerków- obszar wiejski” zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 31, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), tj. „instalacje do przesyłu gazu inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 20 oraz towarzyszące im tłocznie lub stacje redukcyjne, z wyłączeniem gazociągów o ciśnieniu nie większym niż 0,5 MPa i przyłączy do budynków; przy czym tłocznie lub stacje redukcyjne budowane, montowane lub przebudowywane przy istniejących instalacjach przesyłowych nie są przedsięwzięciami mogącymi znacząco oddziaływać na środowisko”, zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport może być wymagany. 

Wniosek spełniał wymogi formalne określone przez przepisy kodeksu postępowania administracyjnego i ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Karta informacyjna przedsięwzięcia dla planowanej inwestycji została sporządzona w styczniu 2020 roku przez Pana Mariusza Mosonia ul. Obornicka 84A, 51-114 Wrocław.

Wystąpiono do organów opiniujących z prośbą o opinię co do sporządzenia i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. planowanego przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jarocinie pismem nr ON.NS.71.2.11.2.2020 z dnia 04.03.2020 r., które wpłynęło do tutejszego urzędu 04.03.2020 roku wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. 

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu opinią nr PO.ZZŚ.2.435.50.2020.AN z dnia 04.03.2020 r., które wpłynęło do tutejszego urzędu 13.03.2020 roku nie stwierdza potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem WOO-IV.4220.221.2020.DG.1 z dnia 06.03.2020 r., które wpłynęło do tutejszego urzędu 09.03.2020 roku wydał opinię, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.

W toku postępowania zapewniono udział społeczeństwa, poprzez wydanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpienia do organów opiniujących oraz udostępnienie wniosku o wydanie decyzji wraz z załącznikami w siedzibie urzędu. Burmistrz Miasta i Gminy Żerków poinformował strony postepowania o zebranym materiale przed wydaniem decyzji oraz zawiadomił o możliwości i terminie wypowiedzenia się oraz złożenia uwag i wniosków w sprawie. W wyznaczonym terminie nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski w sprawie.

Po wnikliwej analizie wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Żerków stwierdził, że zebrane materiały są wystarczające i biorąc pod uwagę opinie ww. organów opiniujących, odstąpił od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W decyzji wzięto pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.), zwane dalej ustawa ooś i przeanalizowano: rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie planowanego przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie budynku technologicznego stacji gazowej wraz z rozbudową ciągów technologicznych, niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istniejącego budynku technologicznego wraz z częścią ciągów technologicznych i ogrodzeniem na terenie stacji gazowej wysokiego ciśnienia SGWC Stęgosz, na działce nr 45/1, AM-1, obręb 0015 Stęgosz, gmina Żerków. Działka, na której zaplanowano realizację przedsięwzięcia zajmuje powierzchnię 1720 m2, z czego pod stację gazową SGWC Stęgosz wygrodzony jest teren o powierzchni 1250 m2. W wydzielonym obszarze znajdują się następujące urządzenia techniczne i obiekty: centralnie położony jeden budynek technologiczny (podzielony na pomieszczenia kotłowni, sekcję redukcji ciśnienia i sekcję pomiaru ilości gazu) o powierzchni 9 m2, wolnostojąca zadaszona wiata instalacji nawaniania gazu o powierzchni 2 m2. Na terenie działki wykonany jest zjazd na wiejską droga gruntową oraz gruntowe drogi wewnętrzne o powierzchni całkowitej 290 m2. W związku z przebudową stacji gazowej redukcyjno – pomiarowej I stopnia SGWC Stęgosz planuje się budowę nowego budynku technologicznego wraz z ciągami technologicznymi oraz zmianą lokalizacji istniejącej nawanialni gazu oraz rozbiórkę istniejącego budynku technologicznego i ciągów technologicznych. Nowy kontener technologiczny zawierający pomieszczenia: kotłowni, sekcję redukcji ciśnienia gazu i sekcję pomiaru ilości gazu będzie w kształcie litery „L” o powierzchni 30 m2. Lokalizacja kontenera wynika z konieczności zachowania dotychczasowej funkcji umożliwiającej maksymalnie długie nieprzerwane działanie istniejącej stacji gazowej w czasie prac budowlanych i wyłączenie jej tylko na okres przepięcia do nowych ciągów technologicznych. Nowa lokalizacja istniejącej nawanialni gazu na terenie stacji zostanie dostosowana do lokalizacji ciągów technologicznych, do których jest ona włączona. Na terenie stacji zostanie wykonane częściowe utwardzenie kostką brukową istniejącej wewnętrznej drogi gruntowej oraz oświetlenie terenu. Pozostały teren po rozbiórkach zostanie odtworzony zgodnie z normami zakładowymi dla stacji gazowych w postaci obsiewu trawą oraz uzupełnieniem żwirem. Stacja jest i będzie bezobsługowa, bez stałego pobytu ludzi na obiekcie. Parametry projektowanej stacji: przepustowość stacji Q = 1600 Nm3/h, ciśnienie projektowe wejściowe: DPwej = 6,3 MPa, ciśnienie projektowe wyjściowe: DPwyj = 0,5 MPa, zakres ciśnień wejściowych: MOPwej max = 6,3 MPa Pwej min = 2,0 MPa, zakres ciśnień wyjściowych: MOPwyj max = 0,5 MPa, Pwyj min = 0,2 MPa, wymagana temperatura gazu po redukcji: T = 5,0°C, rodzaj paliwa gazowego wg PN-C-04750:2011 – gaz ziemny grupy Lw. Parametry projektowanej stacji gazowej po realizacji przedsięwzięcia pozostaną bez zmian w stosunku do stanu istniejącego. Analiza zebranej dokumentacji wykazała, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przeprowadzona zostanie z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań procesowych i technicznych eliminujących do minimum oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko, zarówno na etapie przebudowy, jak i eksploatacji. Wykonanie przebudowy przedmiotowego odcinka gazociągu z zastosowaniem materiałów spełniających wymagania jakościowe i wytrzymałościowe przyczyni się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia awarii i zagrożenia dla środowiska.

Na podstawie karty informacyjnej przedsięwzięcia (KIP) ustalono, że nie przewiduje się powiązań, ani kumulowania oddziaływań planowanej inwestycji z innymi przedsięwzięciami. Przedsięwzięcie zaplanowano w obrębie istniejącego terenu przeznaczonego już pod stację gazową redukcyjno–pomiarową I stopnia.

Ze względu na skalę, rodzaj i charakter przedsięwzięcia stwierdzono, że nie będzie ono negatywnie wpływać na lokalne warunki gruntowo-wodne.

Stacja gazowa redukcyjno-pomiarowa I stopnia nie jest przeznaczona ani na stały, ani okresowy pobyt ludzi w związku z czym w czasie eksploatacji nie wymaga dostawy wody ani odbioru ścieków bytowych. W KIP wskazano, że w czasie realizacji przedsięwzięcia wystąpi zapotrzebowanie wody do wykonania próby hydraulicznej gazociągów. Dostawa wody odbędzie się za pomocą beczkowozu. Ścieki z próby hydraulicznej będą odbierane wozem asenizacyjnym i wywożone przez uprawnioną jednostką do lokalnej oczyszczalni ścieków.

Ustalono, że planowane przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych i obszarach objętych ochroną, w tym w obrębie stref ochronnych ujęć wód. Z KIP nie wynika, aby przedsięwzięcie było zlokalizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe oraz archeologiczne. Przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, obszarach górskich i leśnych, a także na obszarach o dużej gęstości zaludnienia. Nie przewiduje się ponadto przekroczenia standardów jakości środowiska na przedmiotowym obszarze w związku z realizacją przedsięwzięcia.

Ustalono, że na etapie użytkowania powstawać będą odpady o kodach: 15 01 10* i 15 02 02*. Odpady będą gromadzone w kontenerach i pojemnikach ustawionych w wyznaczonym do tego miejscu o szczelnym i utwardzonym podłożu a następnie będą przekazywane uprawnionym odbiorcom, do dalszego zagospodarowania.

Biorąc pod uwagę rodzaj i skalę planowanego przedsięwzięcia w odniesieniu do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy ooś stwierdzono, że w wyniku realizacji inwestycji nie zwiększy się poziom hałasu w środowisku, a co za tym idzie nie zostaną przekroczone akustyczne standardy jakości środowiska. Ponadto, nie przewiduje się wpływu przedsięwzięcia na stan jakości powietrza w rejonie zainwestowania. W związku z realizacją inwestycji nie planuje się zainstalowania urządzeń emitujących zanieczyszczenia powietrza oraz pola elektromagnetyczne. Jedynie na etapie realizacji mogą się pojawić okresowe uciążliwości, które jednak ustąpią po zakończeniu prac budowlano-montażowych. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia nie będzie następowała emisja substancji do powietrza. Szczelność instalacji gwarantuje, że transportowany gaz naturalny nie będzie stanowił zagrożenia dla środowiska wodnego, powietrza, gleby, flory i fauny.

Z uwagi na rodzaj i lokalizację planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś należy stwierdzić, że przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii oraz realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej będzie ograniczone. Przedsięwzięcie nie zalicza się do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii przemysłowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 138). Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w szczególności w wyniku wystąpienia: trzęsień ziemi, powodzi czy osuwisk. Z uwagi na charakter i lokalizację przedsięwzięcia (pod ziemią) nie przewiduje się jego wpływu na postępujące zmiany klimatu.

Stwierdzono, że przedsięwzięcie nie narusza zapisów rozporządzenia Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 2 kwietnia 2014 r. w sprawie warunków korzystania z wód regionu wodnego Warty (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2014 poz. 2129), zmienionego rozporządzeniem Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 17 lipca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków korzystania z wód regionu wodnego Warty (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2017 poz. 5165).

Stwierdzono, iż w związku z lokalizacją i charakterem inwestycji, a także mając na uwadze analizy przedstawione w dokumentacji, w fazie eksploatacji nie przewiduje się znaczących powiązań ani ponadnormatywnego skumulowanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami na tym obszarze. Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność, możliwości ograniczenia oddziaływania, a także możliwość powiązań z innymi przedsięwzięciami i ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska i przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.

Analiza dostępnych źródeł kartograficznych wykazała, że planowane przedsięwzięcie będzie znajdować się poza obszarem Głównych Zbiorników Wód Podziemnych GZWP.

Ustalono, że według charakterystyki Jednolitych Części Wód Podziemnych (JCWPd) planowana inwestycja znajduje się w granicach PLGW600061, która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz chemicznym. Jest ona monitorowana, a ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych nie jest zagrożona. JCWPd przeznaczona jest do poboru wody na potrzeby zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia, dostarczającą średnio powyżej 100 m3 wody na dobę. Ponadto inwestycja leży na terenie obszaru Jednolitej Części Wód Powierzchniowych (JCWP) o kodzie PLRW600016185269 – Lubieszka o statusie naturalna część wód, o złym stanie i ocenie ryzyka określonej jako zagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych. Dla JCWP przedłużono termin osiągnięcia celu środowiskowego do roku 2027 ze względu na brak możliwości technicznych. W zlewni JCWP występuje presja rolnicza. W programie działań zaplanowano wszystkie możliwe działania mające na celu ograniczenie tej presji tak, aby możliwe było osiągnięcie wskaźników zgodnych z wartościami dla dobrego stanu. Z uwagi jednak na czas niezbędny dla wdrożenia działań, a także okres niezbędny aby wdrożone działania przyniosły wymierne efekty, dobry stan będzie mógł być osiągnięty do roku 2027.

Mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologię stwierdza się brak możliwości znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód i nie stwierdza się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia, stwarzającego zagrożenie dla realizacji celów środowiskowych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. z 2016 poz. 1967).

Stwierdzono, iż eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wiązała się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz znaczącym negatywnym wpływem na bioróżnorodność.

Na podstawie zgromadzonych materiałów stwierdzono, że teren przeznaczony pod planowane przedsięwzięcie zlokalizowany jest na terenie obszaru chronionego krajobrazu Szwajcaria Żerkowska, dla którego nie ma obowiązujących zakazów, poza pozostałymi obszarami chronionymi na podstawie ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55). Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Lasy Żerkowsko-Czeszewskie PLH300053 oraz obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002, oddalone o ok. 6 km od miejsca realizacji przedsięwzięcia. Mając na względzie lokalizację przedsięwzięcia w terenie przekształconym antropogenicznie oraz brak wycinki drzew i krzewów, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności gatunków chronionych, rzadkich lub ginących  oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie także na  obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedliska, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, a także nie spowoduje pogorszenia integralności poszczególnych obszarów Natura 2000 lub ich powiązań z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie  wpłynie na korytarze ekologiczne i funkcję ekosystemu.

W związku z wypełnieniem przez Wnioskodawcę wszystkich wymogów formalnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając wymogi w zakresie ochrony środowiska organ rozpatrzył przedmiotową sprawę w oparciu o załączone materiały oraz uzyskane opinie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jarocinie, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu. Planowane przedsięwzięcie powinno zostać zaprojektowane w taki sposób, by jego realizacja i eksploatacja zminimalizowała negatywne oddziaływanie na środowisko.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na względzie spełnienie wymogów w zakresie ochrony środowiska oznaczono, jak w sentencji.

 

POUCZENIE

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Żerków w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec tut. organu. Z dniem doręczenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust.1 oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 72 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.). Złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia powinno nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

Zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy złożenie wniosku lub dokonanie zgłoszenia może nastąpić w terminie 10 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali przed upływem 6 lat, od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz, że aktualne są warunki realizacji przedsięwzięcia zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowieniu, o którym mowa w art. 90 ust. 1 ww. ustawy, jeżeli było wydane. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia na podstawie informacji na temat stanu środowiska i możliwości realizacji warunków wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  

 

Załączono dowód opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej- wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w kwocie 205 zł i 17 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a i pkt. 2 oraz art. 5 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.)

  

Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy ooś.

 Otrzymują:

 

  1. Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. ul. Mszczonowska 4, 02-337 Warszawa, Pełnomocnik Mariusz Mosoń ul.      Obornicka 84A, 51-114 Wrocław;
  2. Strony postępowania (poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń UMiG w Żerkowie, BIP, Sołectwo Stęgosz –Tablica      ogłoszeń);
  3. a/a.

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań;
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Jarocinie, ul. Wąska 2, 63-200 Jarocin;
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu ul. Kolegialna 4, 62-800 Kalisz.

 

Metryka

sporządzono
2020-04-30 przez Nowak Paulina
udostępniono
2020-04-30 00:00 przez Ewa Graczyk
zmodyfikowano
2020-04-30 10:58 przez Graczyk Ewa
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
343
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.