Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Procedury  / Urząd Stanu Cywilnego
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Urząd Stanu Cywilnego Urząd Stanu Cywilnego


Zaświadczenie o stanie cywilnym

podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 2224 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015, po.z 194)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 2096 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1044 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007, poz. 1330)
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010, Nr 208, poz. 1375)
  • Ustawa  z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017, poz. 570 ze zm.)
wydział

Wniosek można złożyć w następującej formie:

       1) osobiście w urzędzie stanu cywilnego w Żerkowie

       2) za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP jeżeli posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany ePUAP

wymagane dokumenty
  • Zaświadczenia o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy
  • Nie jest możliwe działanie przez pełnomocnika
  • Wniosek można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego, na formularzu określonym w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego
  • Zaświadczenie o stanie cywilnym ważne jest przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia
opłaty

Wysokość opłaty wynosi 38 zł.

Opłatę uiszcza się na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Żerków

  • nr 45 1020 2212 0000 5402 0027 6931
  • Opłatę można uiścić w kasie urzędu.

W tytule przelewu należy podać rodzaj dokumentu, za który została uiszczona opłata skarbowa oraz kogo ten dokument dotyczy

  • Jeżeli płatności została dokonana w formie elektronicznej, wydrukowany dowód wpłaty powinien być opatrzony klauzulą, że jest to dokument wygenerowany elektronicznie i nie wymaga podpisu ani stempla bankowego.
  • Jeżeli natomiast potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej nie zawiera wspomnianej wyżej klauzuli,  wtedy dowód wpłaty powinien być podpisany i opieczętowany przez instytucję, za pośrednictwem, której dokonałeś przelewu. Dowód wpłaty w takiej formie w oryginale wraz z wnioskiem należy przesłać na adres urzędu.
termin

Akty stanu cywilnego na podstawie, których otrzymano zaświadczenie muszą znajdować się w rejestrze elektronicznym (Baza Usług Stanu Cywilnego). Jeśli ich tam nie ma, muszą zostać do niego przeniesione. Wtedy zaświadczenie zostaje wydane: 

  • niezwłocznie po złożeniu wniosku, jeżeli akty znajdują się w rejestrze elektronicznym,
  • do 7 dni roboczych od złożenia wniosku - jeśli wniosek wpłynął do urzędu stanu cywilnego, w którym są dane akty stanu cywilnego w formie papierowej,
  • do 10 dni roboczych od złożenia wniosku - jeśli wniosek wpłynął do urzędu stanu cywilnego, w którym nie ma danych aktów stanu cywilnego w formie papierowej.
tryb odwołania
inne


data wytworzenia2019-02-11
data udostępnienia2019-02-11
sporządzone przezSurma Karolina
opublikowane przezEwa Graczyk
ilość odwiedzin23
rejestr zmianzobacz »
Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie, Adama Mickiewicza 5, 63-210 Żerków, tel.: +48 62 740 30 24, fax: +48 62 740 36 27, sekretariat@zerkow.pl, www.zerkow.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@