Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Procedury/ Sprawy Geodezja
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości - Geodezja, menu 1168, karta informacyjna 263 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Geodezja

Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

Podstawa prawna

Art. 96 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
(t.j. z 2020r., poz. 1990 ze zm.).

Zastosowanie mają w szczególności:

Wydział

  1. Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości stanowi drugi etap postępowania administracyjnego w sprawie podziału nieruchomości, z wyjątkiem przypadków wymienionych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami (pierwszy etap opisany jest
    w procedurze: Wydanie opinii o wstępnym projekcie podziału nieruchomości).
  2. Z wnioskiem o podział nieruchomości może wystąpić osoba posiadająca interes prawny (w szczególności właściciel lub użytkownik wieczysty). Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.
  3. W przypadkach wymienionych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami, podział nieruchomości dokonywany jest niezależnie od ustaleń planu miejscowego, a w sytuacji braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Postępowanie w sprawie podziału nieruchomości jest jednoetapowe - decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości wydawana jest
    z pominięciem etapu sporządzenia i opiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości.
  4. W przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy proponowany podział powodowałby również podział budynku, może on się odbyć wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego usytuowane na całej wysokości budynku, a w budynkach nie posiadających ścian oddzielenia przeciwpożarowego – wzdłuż pionowych płaszczyzn utworzonych przez ściany usytuowane na całej wysokości budynku, wyraźnie dzielące budynek na dwie odrębnie funkcjonujące części, posiadające odrębne wejścia i wyposażone w odrębne instalacje.
  5. Na etapie wydawania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości przedmiotem oceny jest zgodność projektu podziału nieruchomości
    z pozytywnie zaopiniowanym wstępnym projektem podziału (opinię uzyskuje się wg procedury: Wydanie opinii o wstępnym projekcie podziału nieruchomości).

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek na formularzu.
  2. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
  3. Wykaz zmian gruntowych.
  4. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów i budynków jest inne niż w księdze wieczystej.
  5. Mapa z projektem podziału nieruchomości.

Uwaga: Dokumenty, o których mowa w punkcie 3-5 należy złożyć
w odpowiedniej liczbie egzemplarzy: po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania, 1 egzemplarzu dla Urzędu i 1 egzemplarzu dla Starosty. Dokumenty te muszą zostać wcześniej przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i opatrzone stosowną klauzulą.

Dodatkowo, w przypadku postępowania jednoetapowego (prowadzonego w oparciu o art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami), do wniosku o podział nieruchomości oprócz dokumentów wyszczególnionych
w punktach 1-5 należy dołączyć
:

  1. dokumenty określone przepisami art. 97 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami:
    1. aktualne dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, w szczególności oświadczenie, o którym mowa
      w art. 116 ust. 2 pkt 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami (oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla dzielonej nieruchomości, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań – wg załączonego niżej formularza),
    2. aktualny wypis z katastru nieruchomości (nie starszy niż
      3 miesiące),
    3. aktualną kopię mapy katastralnej (nie starszej niż 3 miesiące),
    4. w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, do wniosku należy dołączyć pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, o którym mowa w art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami.
  2. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu, o którym mowa w art. 93 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, dotyczącego dostępu nowo wydzielanych działek do drogi publicznej:
    1. w przypadku, gdy dokonanie podziału nieruchomości spowoduje konieczność wykonania nowego zjazdu z drogi publicznej (dla zapewnienia nowo wydzielanym działkom dostępu do drogi publicznej), do wniosku należy dołączyć zgodę zarządcy drogi na wykonanie zjazdu,
    2. w przypadku, gdy dostęp do drogi publicznej odbywał się będzie za pośrednictwem innych nieruchomości, do wniosku o podział należy dołączyć tytuł prawny, z którego wynika, że dzielona nieruchomość posiada prawny dostęp do drogi publicznej (możliwy do wykonywania).
    3. dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu, o którym mowa w art. 93 ust.3b ustawy o gospodarce nieruchomościami, dotyczącego podziału nieruchomości zabudowanej:

- rzuty poszczególnych kondygnacji budynku przedstawiające projektowany odcinek granicy wewnątrz budynku (w przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy proponowany podział powodowałby również podział budynku, może on się odbyć wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego usytuowane na całej wysokości budynku,
a w budynkach nie posiadających ścian oddzielenia przeciwpożarowego – wzdłuż pionowych płaszczyzn utworzonych przez ściany usytuowane na całej wysokości budynku, wyraźnie dzielące budynek na dwie odrębnie funkcjonujące części, posiadające odrębne wejścia
i wyposażone w odrębne instalacje).

      9. w przypadku ustalenia pełnomocnika – należy dołączyć pełnomocnictwo  
          szczególne, określające rodzaj czynności, do których pełnomocnik
          posiada umocowanie.

   10. w szczególnych przypadkach może zaistnieć konieczność dołączenia
        innych dokumentów (niezbędnych z uwagi na specyfikę prowadzonego
        postępowania administracyjnego), o czym Wnioskodawca zostanie
        poinformowany na piśmie lub telefonicznie.

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z kompletem załączników można składać w Biurze Podawczym Urzędu Miasta i Gminy Żerków, ul. Adama Mickiewicza 5 lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta i Gminy Żerków, ul. Adama Mickiewicza 5, 63-210 Żerków.

Opłaty

Postępowanie nie podlega opłatom.

Termin

  1. Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości następuje
    w terminie 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami.
  2. Decyzja dostarczana jest wnioskodawcy drogą pocztową lub przez upoważnionego pracownika, przy czym Wnioskodawca, który jest osobą fizyczną, może odebrać ją osobiście w Urzędzie Gminy w Żerkowie, Referat Infrastruktury i Ochrony Środowiska. Wolę odbioru osobistego Wnioskodawca zaznacza we wniosku, podając równocześnie nr telefonu kontaktowego.

Tryb odwołania

Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, ul. Częstochowska 12, 62-800 Kalisz, za pośrednictwem Burmistrza Miasta
i Gminy Żerków w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

Inne

Dodatkowych informacji udziela Referat Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy Żerków, ul.  Adama Mickiewicza 5, tel. 62 740 20 28.

 

Formularze

  1. Formularz stosowany w przypadku wystąpienia o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości dostępny jest poniżej.
  2. Formularz oświadczenia przedstawiającego aktualny stan wpisów
    w księdze wieczystej dostępny jest poniżej.
  3. Formularz oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania dostępny jest poniżej.

- Wzór - II etap wniosek

- Wzór - II etap wniosek - PDF

- Oświadczenie aktualny stan wpisów w KW

- Oświadczenie aktualny stan wpisów w KW - PDF

- Oświadczenie - zrzeczenie

- Oświadczenie - zrzeczenie - PDF

 

 

 

Oświadczenie

Uwaga: powyższe formularze nie są obowiązujące - zostały opracowane
w celu ułatwienia załatwienia sprawy.

Metryka

sporządzono
2021-07-08 przez Wasielewska Hanna
udostępniono
2021-07-08 00:00 przez Włoszczyk Zuzanna
zmodyfikowano
2024-04-22 11:27 przez Włoszczyk Zuzanna
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
221
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.