Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Procedury  / Geodezja
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Geodezja Geodezja


Podział nieruchomości

podstawa prawna
wydziałDo wystąpienia o wydanie opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego należy dołączyć:

aktualne dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (nie starszy niż 3 miesiące wyciąg z księgi wieczystej),
aktualny wypis z rejestru gruntów (nie straszy niż 3 miesiące),
aktualną kopię mapy ewidencyjnej (nie straszy niż 3 miesiące),
wstępny projekt podziału, opracowany na kopii mapy zasadniczej po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania i Urzędu
jeżeli dokonanie podziału spowoduje konieczność wykonania nowego zjazdu z drogi publicznej, należy dołączyć zgodę zarządcy drogi na wykonanie zjazdu,
w przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy proponowany podział powodowałby również podział budynku, może on się odbyć wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego usytuowane na całej wysokości budynku, a w budynkach nie posiadających ścian oddzielenia przeciwpożarowego wzdłuż pionowych płaszczyzn utworzonych przez ściany usytuowane na całej wysokości budynku, wyraźnie dzielące budynek na dwie odrębnie funkcjonujące części. W tym przypadku do wniosku należy dołączyć rzuty poszczególnych kondygnacji budynku przedstawiające projektowany odcinek granicy wewnątrz budynku lub stosowne zaświadczenie potwierdzające istnienie (w linii projektowanej granicy) ściany o której mowa wyżej.
w przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy projektowane linie graniczne przebiegają w odległości mniejszej niż 4 m od ściany istniejącego budynku lub przebiegają bezpośrednio przy ścianie budynku, należy dołączyć zaświadczenie potwierdzające, że w ścianie tej brak jest otworów okiennych i drzwiowych,
w przypadku podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków należy dołączyć pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
w przypadku gdy zapewnienie dostępu nowo wydzielanych działek do drogi publicznej będzie wymagało wykonania nowego zjazdu z drogi publicznej, należy dołączyć opinię zarządcy drogi.

Uzyskanie pozytywnej opinii o zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy, upoważnia do wystąpienia o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości.
Do wystąpienia o wydanie decyzji zatwierdzającej podział należy dołączyć: protokół z przyjęcia granic nieruchomości, wykaz zmian gruntowych, wykaz synchronizacyjny (w przypadku rozbieżności pomiędzy oznaczeniem nieruchomości w księdze wieczystej i rejestrze gruntów) oraz mapę z projektem podziału. Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Jeżeli dołączone do wystąpienia o opinię dokumenty - stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, wypis z rejestru gruntów oraz kopia mapy ewidencyjnej utraciły ważność, do wystąpienia o wydanie decyzji zatwierdzającej podział należy dołączyć dokumenty aktualne nie starsze niż 3 miesiące.
wymagane dokumenty[ Wstepny projekt podzialu - opinia - zgodna z planem zagospodarowania - pobierz ]


[ Wstepny projekt podzialu opinia zgodna z decyzja o warunkach zabudowy - pobierz ]


[ Zatwierdzenie projektu podzialu - pobierz ]
opłaty
termin
tryb odwołania
inne


data wytworzenia2009-07-10
data udostępnienia2009-07-10
sporządzone przez
opublikowane przezSławomir Waszak
ilość odwiedzin40
rejestr zmianzobacz »
Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie, Adama Mickiewicza 5, 63-210 Żerków, tel.: +48 62 740 30 24, fax: +48 62 740 36 27, sekretariat@zerkow.pl, www.zerkow.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@