Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Procedury  / Sprawy obywatelskie (dowód osob., zameldowanie)
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Sprawy obywatelskie (dowód osob., zameldowanie) Sprawy obywatelskie (dowód osob., zameldowanie)


Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)

podstawa prawna
  • ustawa z  24.09.2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r., poz. 657 ze zm.)
wydział

Urząd Miasta i Gminy Żerków, pokój nr 2

wymagane dokumenty

Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego – jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie.

Zgłoszenia wymeldowania można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, w urzędzie lub elektronicznie (przez Internet).

Jeżeli zgłoszenia będziesz dokonywał osobiście zabierz ze sobą:

  • wypełniony formularz – pobierz i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie na jednej kartce. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go w miejscu załatwiania sprawy (adresy znajdziesz poniżej),
  • dowód osobisty albo paszport.

Jeżeli Twojego zgłoszenia dokona pełnomocnik, powinien zabrać ze sobą:

  • pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
  • dowód osobisty albo paszport;


Aby wymeldować się przez Internet:

Należy posiadać Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.

W przypadku wymeldowania przez pełnomocnika należy załączyć elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa).

Należy pamiętać, że dokonując zameldowania w nowym miejscu zamieszkania, automatycznie dokonujemy wymeldowania.

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (na przykład osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13. roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (na przykład osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13. do 18. roku życia).

opłaty

Zgłoszenie wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej.

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie wynosi 17 zł.

Pełnomocnictwo do wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej.

Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie podlega opłacie skarbowej - 17 zł.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie rodzic, dziecko, mąż, żona, rodzeństwo, dziadkowie lub wnuk, nie należy za to płacić.

Opłaty możesz wnieść:

  • kartą płatniczą lub gotówką w kasie Urzędu,
  • na konto Urzędu Miasta i Gminy Żerków nr 45 1020 2212 0000 5402 0027 6931
termin

Wymeldowanie następuje bezpośrednio po złożeniu formularza. Jeśli chcemy otrzymać zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie wymeldowania, należy zgłosić to w czasie składania wniosku.

tryb odwołania

Nie występuje

inne


data wytworzenia2013-01-01
data udostępnienia2013-01-17
sporządzone przez
opublikowane przezEwa Graczyk
ilość odwiedzin17
rejestr zmianzobacz »
Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie, Adama Mickiewicza 5, 63-210 Żerków, tel.: +48 62 740 30 24, fax: +48 62 740 36 27, sekretariat@zerkow.pl, www.zerkow.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@