Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Procedury/ Sprawy Sprawy obywatelskie (dowód osob., zameldowanie)
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Numer ewidencyjny PESEL - Sprawy obywatelskie (dowód osob., zameldowanie), menu 1158, karta informacyjna 243 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Sprawy obywatelskie (dowód osob., zameldowanie)

Numer ewidencyjny PESEL

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze. zm.)

Wydział

Numer ewidencyjny PESEL nadawany jest za pośrednictwem tut. Urzędu dla osób, które zameldowały się na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące. Numer ewidencyjny PESEL udostępniany jest rodzicom małoletniego dziecka lub osobie pełnoletniej, dla której ten numer został nadany.

Nadanie nr ewidencyjnego PESEL w innych przypadkach następuje na wniosek płatnika składek ubezpieczeniowych, polskiego konsula lub samego zainteresowanego bezpośrednio skierowanego do Ministra Spraw Wewnętrznych.

Wymagane dokumenty

Dla nowonarodzonych dzieci:

-  skrócony odpis aktu urodzenia dziecka;

- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający ustalić tożsamość rodzica dziecka.    

Dla osób, którym nadano nr PESEL w związku z zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesięcy:

- poświadczenie zameldowania,

- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający ustalić tożsamość.

W przypadku załatwienia sprawy przez pełnomocnika dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do odbioru nr PESEL;

- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości;

Opłaty

Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Termin

Numer PESEL jest nadawany w terminie około 10 dni od dnia zameldowania (rejestracji urodzenia).

Udostępnienie nr PESEL następuje niezwłocznie po złożeniu niezbędnych dokumentów poprzez wpisanie nr na skróconym akcie urodzenia (nowonarodzone dzieci) lub na poświadczeniu zameldowania.

Tryb odwołania

Brak

Inne

Metryka

sporządzono
2013-01-01 przez
udostępniono
2013-01-17 01:00 przez Sławomir Waszak
zmodyfikowano
2013-01-18 14:16 przez Sławomir Waszak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
38
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.