Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Nowy obowiązek dla Właścicieli lub Zarządców budynków !!!
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – „CEEB”
Zgodnie z rozdziałem 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. 2021 r., poz. 554) od 1 lipca 2021 roku rozpocznie się składanie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), która ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację w terminie do 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin ten wynosi 14 dni.
Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny ( https://zone.gunb.gov.pl/ ).
W przypadku braku możliwości złożenia deklaracji przez internet, wypełnioną deklarację można złożyć osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Żerkowie, który przekaże dane do CEEB.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe !!!
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Pliki do pobrania:
Przykład wypełnionej deklaracji A