Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Aktualności Informacje
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „28 października 2020 r.- Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej - Informacje, menu 1157, artykuł 3979 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Informacje

28 października 2020 r.- Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 65/2020

         Burmistrza Miasta i Gminy Żerków

          z  dnia 28 października 2020 r.

 

OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ  

Burmistrz Miasta i Gminy Żerków ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ustawy o pomocy społecznej pn.” Prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Dobieszczyźnie”

I. Rodzaj zadania:

1. Zadanie pod nazwą:” Prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Dobieszczyźnie”

2. Zlecenie realizacji zadania publicznego będzie mieć formę wspierania działań wraz z udzieleniem dotacji na jego dofinansowanie 

II. Podmioty uprawnione do złożenia ofert:

Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie  (t.j. Dz. U. z 2020, po.z 1057). tj.

1. Organizacje pozarządowe:

1) niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub przedsiębiorstwami, instytutami badawczymi, bankami i spółkami prawa handlowego będącymi państwowymi lub samorządowymi osobami prawnymi,

2) niedziałające w celu osiągnięcia zysku

- osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4.

2. Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;

3. Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;

4. Spółdzielnie socjalne;

5. Spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1468, 1495 i 2251), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

 

III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:

  1. Środki przeznaczone na realizację zadania pochodzą z dotacji przekazanej przez Wojewodę Wielkopolskiego.
  2. Zaplanowana wysokość środków finansowych wynosi 60 461,25 zł na 1 miesiąc, która będzie przekazywana w terminach ustalonych w zawartej umowie, przy czym przewidywana wysokość dotacji na jednego uczestnika środowiskowego domu samopomocy wynosi 1752,50 zł miesięcznie, a wysokość dotacji na jednego uczestnika z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub spectrum autyzmu wynosi 2 278,25 zł miesięcznie.
  3. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego. Przesunięcie zostanie uznane jako zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysu nie wzrośnie o więcej niż 20%.

 

IV. Zasady przyznawania dotacji oraz tryb i kryteria oceny ofert:

1. Oceny złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa, powołana w oparciu o przepisy art.15 ust. 2a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Pracami Komisji Konkursowej kieruje przewodniczący Komisji.

2. Burmistrz Miasta i Gminy Żerków zawrze umowę z podmiotem, którego oferta została wybrana.

  1. Wpływ tylko jednej prawidłowej oferty na realizację danego zadania nie powoduje jej odrzucenia.
  2. Odpowiedzialność za dostarczenie oferty w terminie spoczywa na oferencie i żadne wyjaśnienia, dotyczące opóźnień wynikających z winy oferenta lub operatora, nie będą brane pod uwagę.
  3. Wszelkie koszty, związane z przygotowaniem oferty oraz dostarczeniem do Urzędu Miasta i Gminy Żerków ponosi oferent.
  4. Unieważnia się otwarty konkurs ofert, jeżeli:

1)      nie złożono żadnej oferty;

2)      żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu konkursowym. Informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert podaje się do publicznej wiadomości zamieszczając ją:

- w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Żerków w zakładce Informacje

- na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Żerków

- na stronie internetowej gminy www.zerkow.pl

7. Jeżeli złożona w terminie oferta posiada braki formalne lub niejasności, Komisja Konkursowa może zwrócić się do organizacji lub podmiotu, która złożyła ofertę, o przedłożenie stosownych wyjaśnień lub usunięciu braków formalnych w terminie do 7 dni od daty wezwania oferenta do złożenia wyjaśnień poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Żerków oraz zamieszczenie na stronie BIP i na stronie internetowej gminy www.zerkow.pl.

8. Kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty

Oferty prawidłowe pod względem formalnym zostaną ocenione przez Komisję Konkursową.

Komisja konkursowa dokona oceny punktowej poszczególnych ofert według następujących kryteriów oceny merytorycznej:

 

Kryterium oceny

Liczba punktów

1.

Rezultaty (w szczególności: ilość beneficjentów,   trwałość/efekty długofalowe (materialne/niematerialne)

0-15

2.

Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób,   przy udziale których podmioty określone w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy będą   realizować zadanie publiczne (w szczególności: kwalifikacje osób niezbędne do   wykonania zadania i gwarantujące wysoką jakość wykonania działań w tym   uprawnienia wymagane prawem)

0-15

3.

Atrakcyjność (w szczególności: waga problemu,   kompleksowość, innowacyjność, działania integracyjne)

0-10

4.

Przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania   publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania ( w   szczególności: racjonalność stawek, niezbędność/zasadność wydatków)

0-10

5.

Analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w   przypadku podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 i 3, które w latach   poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę   rzetelność, solidność i terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych na   ten cel środków

0-15

6.

Planowany przez podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3   ustawy udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych   źródeł na realizację zadania publicznego (za każde rozpoczęte 5% udziału   środków własnych lub środków z innych źródeł w stosunku do całkowitej   wartości zadania publicznego zostanie przyznane 1 pkt – powyżej 50% udziału   środków własnych lub z innych źródeł zostanie przyznana maksymalna ilość   punktów)

0-10

7.

Możliwość realizacji zadania publicznego przez podmioty   wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy ( w szczególności: potencjał,   doświadczenie i zdolność organizacji, zasoby, dostęp do obiektów   zapewniających bezpieczeństwo beneficjentom, współpraca i partnerstwo, ocena   ryzyka, realność założeń projektu)

0-10

8.

Planowany przez podmioty wymienione w art.3 ustawy, wkład   rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków

0-15

 

Suma   maksymalnej liczby punktów:

100pkt

 

           

9. Ocena poszczególnych ofert dokonywana jest indywidualnie dla każdego oferenta, odrębnie przez każdego członka Komisji Konkursowej. Ocena jest nieważna w przypadku niewypełnienia indywidualnej karty oceny oferty oraz w przypadku, gdy suma przyznanych punktów przekracza maksymalną ilość punktów przewidzianych w karcie oceny.

10. Przewodniczący Komisji Konkursowej w dniu zakończenia oceny złożonych ofert przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy Żerków protokół posiedzenia Komisji Konkursowej.

11. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.

12. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota dotacji może być inna od określonej w ofercie.

13. Dla Zarządzenia Burmistrza w sprawie rozstrzygnięcia konkursu ofert nie stosuje się trybu odwołania.

14. Wyniki dokonanego wyboru ofert realizacji zadania zostaną podane do wiadomości publicznej przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miasta i Gminy Żerków, a także zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej gminy www.zerkow.pl.

V. Termin i warunki realizacji zadania:

1. Środowiskowy Dom Samopomocy w Dobieszczyźnie będzie placówką pobytu dziennego, przeznaczoną dla 30 osób niepełnosprawnych, w tym 15 osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi.

  1. Przyjmuje się okres realizacji zadania na okres 5 lat. 
  2. Szczegółowe warunki określi umowa.
  3. Ze środków dotacji nie mogą być finansowane wydatki dokonywane przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji.
  4. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dna 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tekst w języku polskim: Dz. Urz. U.E., Nr 4.5.2016) (RODO).
  5. Oferent zobowiązuje się w szczególności do prowadzenia środowiskowego domu samopomocy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w tym przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy ( t.j. Dz. U. z 2020, poz. 249) a także do dowozu uczestników do środowiskowego domu samopomocy.
  6. Oferent zobowiązuje się zapewnić uczestnikom następujące usługi:

1)      Trening umiejętności samoobsługowych i zaradności życiowej, podtrzymywania nabytych umiejętności samoobsługowych,

2)      Trening higieniczno- porządkowy, dbałości o wygląd zewnętrzny,

3)      Trening kulinarny,

4)      Trening funkcjonowania w życiu codziennym,

5)      Trening komunikacji interpersonalnych i umiejętności społecznych,

6)      Trening podtrzymywania umiejętności edukacyjnych,

7)      Trening umiejętności spędzania wolnego czasu,

8)      Trening korzystania z instytucji publicznych,

9)      Trening budżetowy,

10)  Trening lekowy,

11)  Trening objawów zwiastunowych,

12)  Zajęcia rozwijające aktywność i ekspresję twórczą (zajęcia taneczne, muzyczne, koło fotograficzne),

13)  Terapia ruchowo- rehabilitacyjna,

14)  Zajęcia z psychologiem,

15)   Zajęcia z silwoterapii,

16)   Zajęcia z kynoterapii,

17)   Zajęcia z hortikuloterapii.

8. Funkcjonowanie domu określają:

1)      Statut

2)      Regulamin organizacyjny

3)      Program działalności domu i plany pracy domu na dany rok

9. Oferent jest zobowiązany zamieszczać we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania informację o tym, że zadanie jest realizowane na zlecenie Gminy Żerków oraz finansowanie z dotacji Wojewody Wielkopolskiego.

10. W terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy Oferent zobowiązany jest do umieszczenia w widocznym miejscu tablicy informacyjnej o brzmieniu:

Środowiskowy Dom Samopomocy w Dobieszczyźnie

prowadzony przez ………………………………………

na zlecenie Gminy Żerków

11. Oferent zobowiązany jest do wykonania i posługiwania się pieczęcią zawierającą pełną nazwę, adres, NIP i nr telefonu.

 

VI. Informacja o zrealizowanych zadania publicznych tego samego rodzaju:

Nie dotyczy

 

VII. Termin i tryb składania ofert:

  1. Ofertę należy sporządzić według wzoru zgodnie z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań w wykonania tych zadań ( Dz. U. 2018 poz. 2057)
  2. Oferta realizacji zadania publicznego powinna zawierać w szczególności:

- szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,

- termin i miejsce realizacji zadania publicznego,

- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,

- informację o dotychczasowej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotu składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadania publiczne,

- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego, oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł.

3. Ofertę należy przygotować według następujących zasad:

a)      formularz oferty należy opracować w języku polskim,

b)      oferta musi być przedstawiona w formie pisemnej wypełniona komputerowo lub ręcznie w sposób czytelny,

c)      nie należy zamieniać układu pytań, ani przekraczać określonego maksymalnego formatu na poszczególne odpowiedzi,

d)      oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta czy zgłaszanej przez niego oferty, należy to jasno zaznaczyć (np. wpisać „nie dotyczy”),

e)      podawane informacje winny być dokładne i wystarczająco szczegółowe, aby zapewnić jasność i czytelność ofert, zwłaszcza w zakresie sposobu realizacji celów.

4. Wraz z ofertą należy przedstawić następujące dokumenty:

a)      statut

      b) aktualny odpis z KRS – zgodny ze stanem faktycznym lub innej właściwej ewidencji, innego rejestru lub ewidencji,

       c)w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(ów),

      d) oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego przez oferenta lub inny dokument o posiadania własnego konta bankowego.

Wszystkie przekładane kopie dokumentów muszą być na każdej dokumentu, potwierdzone za zgodność z oryginałem, opatrzone aktualną datą, pieczęciami (pieczęć ogólna organizacji lub podmiotu i imienne) oraz podpisami osób, upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi to podpisują się czytelnie z zaznaczeniem pełnionej funkcji.

5. Ofertę, wraz z wymaganymi dokumentami, należy dostarczyć w zapieczętowanej kopercie, pocztą lub osobiście na adres wskazany w ogłoszeniu konkursowym.

6. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie na adres:

 Urząd Miasta i Gminy Żerków

ul. Adama Mickiewicza 5

63-210 Żerków

z dopiskiem „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej- Prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Dobieszczyźnie” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 listopada 2020 r. do godz. 15:30.( w przypadku ofert nadesłanych pocztą lub za pośrednictwem kuriera liczy się data i godzina wpływu do Urzędu Miasta i Gminy Żerków). 

7. Ostateczny termin dokonania wyboru ofert złożonych na realizację zadania nastąpi nie później niż do 30.11.2020 r.

8. Wszystkie oferty zgłoszone do konkursu wraz z załączoną do niej dokumentacją i bez względu na okoliczności, nie będą zwracane oferentowi ani w trakcie procesu przyznawania dotacji, ani po jego zakończeniu.

Oferty złożone po upływie terminu, podanego w warunkach konkursu, zostaną odrzucone i nie będą brały udziału w konkursie.

Oferta, której treść w całości nie odpowiada tematyce i rodzajowi zadania publicznego ogłoszonego konkursu, oferta wnioskodawcy, który nie prowadzi działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem oraz oferta złożona bez podpisów osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu zgodnie z odpisem Krajowego Rejestru Sądowego lub innym dokumentem stanowiącym o podstawie działalności oferenta zostanie odrzucona i nie będzie rozpatrywana w postępowaniu konkursowym.

VIII. Informacje dodatkowe:

1. Treść ogłoszenia wraz z załącznikami do Zarządzenie nr 65/2020 Burmistrza  Miasta i Gminy Żerków z dnia 28 października 2020 r. zamieszczona jest:

- w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Zerków w zakładce Informacje

- na stronie internetowej www.zerkow.pl

- na tablicy ogłoszeń Urzędu miasta i Gminy Żerków

2. Wyniki otwartego konkursu ofert będą podane do publicznej wiadomości w formie wykazu umieszczonego na stronie internetowej Gminy Żerków www.zerkow.pl, w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Żerków, ul. Adama Mickiewicza 5.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:

1. 62 7402041 - Ewa Graczyk

2. 62 7402025 - Podinspektor Anna Nawrocka

              Burmistrz Miasta i Gminy Żerków

Michał Surma

 

Załączniki:

1. Zarządzenie nr 65/2020 Burmistrza Miasta i Gminy Żerków

2. Wzór oferty

3. Wzór umowy

3. Wzór sprawozdania         

 

Metryka

sporządzono
2020-10-28 przez Graczyk Ewa
udostępniono
2020-10-28 00:00 przez Graczyk Ewa
zmodyfikowano
2020-10-28 14:38 przez Graczyk Ewa
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
154
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.