Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie
Menu góra
Strona startowa Aktualności Przetargi/ Zamówienia publiczne
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „ZP.271.12.2019 Ogłoszenie o zamówieniu- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Przetargi/ Zamówienia publiczne, menu 1131, artykuł 3498 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Żerkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Przetargi/ Zamówienia publiczne

ZP.271.12.2019 Ogłoszenie o zamówieniu- Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego

Uwaga! Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 11.12.2019 r.

Odpowiedzi na pytania złożone w postępowaniu ZP.271.12.2019 Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.

Pytania złożone w dniu 25.11.2019 r.

1. Wnioskujemy o przesunięcie terminu złożenia przetargu na dzień 10-12-2019r., miejsce i godzina bez zmian.

Odpowiedź 1. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu złożenia i otwarcia oferty na dzień 11.12.2019 r. Miejsce i godzina otwarcia ofert pozostają bez zmian.

 2. Czy przedmiotem ubezpieczenia są: podziemne instalacje, sieci wodociągowe i kanalizacyjne ?

Odpowiedź 2. Zamawiający informuje, że wskazane mienie nie zostało zgłoszone do ubezpieczenia.

3. Prosimy o informację czy w ramach ubezpieczenia mienia zostają zgłoszone mosty, przepusty, wiadukty i pomosty drewniane ? Jeśli tak to proszę o podanie liczby, wskazanie ich lokalizacji oraz jednostkowych sum ubezpieczenia.

Odpowiedź 3. Zamawiający informuje, że wskazane mienie nie zostało zgłoszone do ubezpieczenia.

4. Czy Zamawiający posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:

a)    gdzie się znajduje – proszę podać adres

b)    od kiedy funkcjonuje

c)     na jak dużym obszarze się znajduje

d)    czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy

e)    co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska ?

Odpowiedź 4. Zamawiający informuje, że posiada wysypisko śmieci w trakcie rekultywacji. Jednak zarządzanie tym składowiskiem jak i odpowiedzialność z tym związana została stosowną umową przekazana firmie zewnętrznej.

 5. Czy w zbiorach bibliotecznych znajdują się starodruki lub inkunabuły ? W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie prosimy o uzupełnienie następujących informacji:

a)    łączna ilość starodruków i inkunabułów

b)    wartość najdroższego starodruku lub inkunabułu

c)     prosimy o wskazanie lokalizacji, w których znajdują się starodruki i/lub inkunabuły

d)    prosimy o dokładny opis zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych w ww. miejscach ubezpieczenia.

Odpowiedź 5. Zamawiający informuje, że wskazane mienie nie zostało zgłoszone do ubezpieczenia.

6.     Prosimy o wskazanie lokalizacji z wartością PML (prawdopodobną maksymalną szkodą) oraz określenie tej wartości.

Odpowiedź 6.Zamawiający informuje, że nie jest możliwe dokładne określenie PML z racji tego, że mienie ubezpieczone jest w wielu lokalizacjach. Jednak wskazuje się, że poziom ten nie przekracza 10 mln zł i jest najwyższy dla Szkoły Podstawowej w Żerkowie.

7. Czy Zamawiający posiada budynki wyłączone z eksploatacji/użytkowania, (pustostany) przeznaczone do rozbiórki lub wyburzenia ?

Odpowiedź 7. Zamawiający informuje, ze posiada dwa budynki wyłączone z eksploatowania. Są to budynki wobec których toczy się postępowanie komornicze. Docelowo budynki te przeznaczone będą na sprzedaż.

8. Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z ubezpieczenia budynków wyłączonych z eksploatacji/użytkowania (pustostany) lub zawężenie zakresu ochrony dla mienia wyłączonego z eksploatacji/użytkowania do zakresu FLEXA (ogień i inne zdarzenia losowe) ?

Odpowiedź 8. Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie takiego ograniczenia. Budynki są należycie zabezpieczone, a po ich zbyciu zostaną wyłączone z ubezpieczonego mienia.

9. W przypadku braku możliwości zastosowania wyłączenia lub ograniczenia zakresu ubezpieczenia w lokalizacjach wyłączonych z użytkowania prosimy o informacje na temat dodatkowych zabezpieczeń jakie zastosował Zamawiający w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia szkody lub przed dostępem osób trzecich (np. ogrodzenie terenu, stały dozór, oświetlenie terenu, odcięcie wszelkich mediów).

Odpowiedź 9. Budynki zabezpieczone są przed dostępem osób trzecich. Obiekty są ogrodzone i zapewniony jest stały dozór przez firmę ochroniarską.

10. Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej dla szkód powstałych w mieniu wyłączonym z eksploatacji w wysokości 5% nie mniej niż 1 000 zł ?

Odpowiedź 10. Zamawiający nie wyraża zgody.

11. Czy Zamawiający wyraża zgodę na niestosowanie klauzuli katastrofy budowlanej dla mienia wyłączonego z użytkowania ?

Odpowiedź 11. Zamawiający nie wyraża zgody.

12. Czy Zamawiający wyraża zgodę na niestosowania klauzuli katastrofy budowlanej dla budynków w czasie przebudowy/remontu, na które wymagane jest pozwolenie na budowę ?

Odpowiedź 12. Zgodnie z treścią Klauzuli katastrofy budowlanej szkody wynikłe ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w trakcie przebudowy lub remontu wymagającego uzyskania pozwolenia na budowę są wyłączone z ochrony.

13. Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź 13. Zamawiający potwierdza.

14. Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź 14. Zamawiający potwierdza.

15.  informacje czy wszystkie budynki, budowle oraz lokale posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Odpowiedź 15. Zamawiający potwierdza.

16. Czy w którymkolwiek obiekcie zgłoszonym do ubezpieczenia znajduje się zadaszenie namiotowe, (łukowe, balonowe) ?

Odpowiedź 16. Zamawiający informuje, że w wykazanym mieniu zostały zgłoszone namioty. Wartość tych namiotów to: 27 500,00 zł.

17. Proszę o informację jak zbudowane są namioty i gdzie one się znajdują – pozycja w ubezpieczeniu ogień i inne zdarzenia losowe str. 26 SIWZ

Odpowiedź 17. Namioty szybkorozkładalne, konstrukcja aluminiowa, materiał- tkanina wodoodporna, namioty przechowywane są w pomieszczeniu gospodarczym.

18.  Proszę o potwierdzeni, że zgodnie z SIWZ nie ma żadnych szkód w rezerwie.

Odpowiedź 18. Zamawiający informuje, że po zaktualizowaniu zaświadczeń szkodowych do wykazu szkód dopisane zostają dwie rezerwy w wysokości: 1 750,00 zł oraz 5 900,00 zł.

 19. Czy gmina jest położona na terenach powodziowych?

Odpowiedź 19. Zamawiający informuje, że mienie Gminy nie jest usytuowane na terenie powodziowym. 

 20. Czy były szkody z powodzi od roku 1997, jeżeli tak proszę o podanie wysokości wypłat.

Odpowiedź 20. Zamawiający informuje, że we wskazanym okresie nie było takich szkód. 

 21. Czy były szkody z  podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wodno-kanalizacyjnych w miejscu ubezpieczenia, jeżeli tak proszę o podanie wysokości wypłat.

Odpowiedź 21. Zamawiający informuje, że we wskazanym okresie nie było takich szkód. 

 22. Prosimy o potwierdzenie iż zakresu ubezpieczenia wyłączone jest osuwanie się ziemi w wyniku działalności człowieka.

Odpowiedź 22. Zamawiający potwierdza.

 23. Proszę o informacje czy w ciągu 3 najbliższych lat Zamawiający planuje jakieś inwestycje, jeżeli tak to czego one dotyczą, jaka jest ich szacunkowa wartość. Pytanie z uwagi na  limit 1.000.000,00zł  w kl 38 – Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych.

Odpowiedź 23. Zamawiający planuje budowę sali sportowej przy Szkole Podstawowej w Komorzu oraz przebudowę dróg.

24. W odniesieniu do szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni (w OC z tytułu organizacji imprez) prosimy o potwierdzenie, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.

Odpowiedź 24. Zamawiający potwierdza, iż takie czynności przekazywane są profesjonalistom.

25. Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez związanych ze sportami motorowymi, motoro-wodnymi, lotniczymi, a także imprez, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.

Odpowiedź 25. Zamawiający potwierdza.

26. Prosimy o potwierdzenie że ochroną ubezpieczeniową w ramach OC organizatora imprez nie będą objęte imprezy ekstremalne, rozumiane jako sporty wysokiego ryzyka uprawiane w celu osiągnięcia maksymalnych wrażeń, związane z aktywnością fizyczną zagrażającą zdrowiu i życiu zgodnie z definicją poniżej:

sporty wysokiego ryzyka – sporty motorowe i motorowodne (tj. sporty, których nie można uprawiać bez silnika stosowanego jako bezpośredni napęd lub jako siła pociągowa), lotnicze (szybownictwo, baloniarstwo, spadochroniarstwo, lotniarstwo, paralotniarstwo, motolotniarstwo oraz wszelkie ich odmiany), alpinizm, speleologia, wspinaczka skalna, rafting i wszystkie jego odmiany, nurkowanie z użyciem specjalistycznego sprzętu, żeglarstwo morskie, surfing, kitesurfing, windsurfing, jazda na nartach lub snowboardzie poza oznakowanymi trasami zjazdowymi, skoki bungee, sporty walki oraz uczestniczenie w wyprawach do miejsc charakteryzujących się ekstremalnymi warunkami klimatycznymi lub przyrodniczymi.

Odpowiedź 26. Zamawiający potwierdza.

 27. Prosimy o informację o stanie dróg zgłoszonych do ubezpieczenia.

Odpowiedź 27. Zamawiający informuje, że w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych nie zostały wykazane drogi. W odniesieniu do odpowiedzialności cywilnej stan dróg określa się jako dobry. Wymagane remonty wykonuje się na bieżąco w miarę potrzeb i możliwości finansowych Gminy.

 28. W odniesieniu do rozszerzenia o OC z tyt. wykonywania władzy publicznej prosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu o treści: „Poza wyłączeniami określonymi w OWU Ubezpieczyciel nie odpowiada również za szkody:

a)    związane z popełnieniem przestępstwa przez osobę objętą ubezpieczeniem

b)    które Ubezpieczony jest obowiązany naprawić wyłącznie z uwagi na względy słuszności

c)     powstałe w wyniku niewypłacalności

d)    powstałe wskutek ujawnienia wiadomości poufnej

e)    wynikłe z decyzji podjętych przez Ubezpieczonego w zakresie sprawowanej przez niego funkcji, za które uzyskał korzyść osobistą lub dążył do jej uzyskania”.

Odpowiedź 28. Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższego ograniczenia.

29. Proszę o potwierdzenie że zakres terytorialny ubezpieczenia OC poza terytorium RP (Europa) dotyczy tylko podróży służbowych, wycieczek oraz wymiany uczniów itp.

Odpowiedź 29. Zamawiający potwierdza.

30. Prosimy o potwierdzenie że w sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wykonawcy. Jeżeli OWU wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność Ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający włączył je wprost do zakresu ubezpieczenia w niniejszej SIWZ.

Odpowiedź 30. Zamawiający potwierdza.

31.Proszę o informację jakie wyścigi rowerowe będą organizowane – zgodnie z rozszerzeniem Oc o kl nr 4.18 – szkody powstałe w związku z organizacją wyścigów rowerowych

Odpowiedź 31. Kolarstwo MTB, kolarstwo szosowe.

32. Proszę o informację jaki sprzęt pływający Zamawiający ma w posiadaniu – zgodnie z rozszerzeniem Oc o kl nr 4.37 – szkody powstałe w związku z posiadaniem lub użytkowanie sprzętu pływającego.

Odpowiedź 32. Zamawiający informuje, że posiada sprzęt pływający napędzany siłą ludzkich mięśni tj. kajaki i rowery wodne.

Pytania złożone w dniu 26.11.2019 r.

33. Prosimy o przesunięcie terminu składania ofert- proponujemy 11.12.2019.

Odpowiedź 33. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 1.

34. Czy na terenach, gdzie znajdują się lokalizacje Zamawiającego wystąpiły zdarzenia w postaci powodzi lub podtopień w okresie ostatnich 25 lat?

Odpowiedź 34. Zamawiający informuje, że we wskazanym okresie nie było takich szkód.

35. Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź 35. Zamawiający potwierdza.

36. Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź 36. Zamawiający potwierdza.

37. Prosimy o informację czy wśród zgłoszonych do ubezpieczenia na pierwsze ryzyko budowli znajduje się mienie w postaci: budowli hydrotechnicznych (tj. nabrzeża, mola, tamy, groble, kanały, wały przeciwpowodziowe i mienie na nich się znajdujące). W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wyłączenie go z zakresu ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych.

Odpowiedź 37. Zamawiający informuje, że nie posiada wyżej wskazanego mienia.

38. Czy Zamawiający posiada w mieniu zgłaszanym do ubezpieczenia w ramach ogłoszonego SIWZ budynki przeznaczone do rozbiórki, budynki w złym, awaryjnym stanie technicznym – jeżeli tak to prosimy o podanie wykazu takich budynków z podaniem lokalizacji, sumy ubezpieczenia w rozbiciu na budynki i środki trwałe oraz podanie informacji czy posiadają stały dozór, w jaki sposób są zabezpieczone, czy są odłączone w nich wszelkiego rodzaju media, urządzenia?

Odpowiedź 38. Zamawiający informuje, że nie posiada wyżej wskazanego mienia.

39. Czy Zamawiający planuje w okresie trwania umowy ubezpieczenia wyłączyć z eksploatacji jakiekolwiek budynki/budowle? Jeśli tak, prosimy o wskazanie które i o jakiej wartości?

Odpowiedź 39. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 7.     

40. W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie, prosimy o ograniczenie zakresu ochrony mienia od ognia i innych zdarzeń losowych do FLEXA tj. pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego.

Odpowiedź 40. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 8.

 41. W odniesieniu do budynków wykazanych jako nieużytkowane (poz. 53, 54, 55) prosimy o:

- podanie sposobu zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich

- informację, czy wszystkie media w budynku zostały odłączone

- podanie powodu wyłączenia z użytkowania

Odpowiedź 41. Zamawiający informuje, że budynki są zabezpieczone przed dostępem nieuprawnionych osób. Media zostały odłączone. Powodem wyłączenia z eksploatacji jest proces komorniczy, którym objęte jest wskazane mienie.

42. W odniesieniu do budynków wykazanych jako nieużytkowane prosimy o ograniczenie zakresu ochrony do FLEXA tj. pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego.

Odpowiedź 42. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 8.

43. W odniesieniu do drewnianego dworku folwarcznego prosimy o informację odnośnie zabezpieczeń przeciwpożarowych i zabezpieczenia środkami ognioodpornymi.

Odpowiedź 43. W budynku znajdują się gaśnice i hydrant wewnętrzny.

44. Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń zdrowotnych (nie dotyczy drobnych usług świadczonych przez personel jednostek opieki społecznej na rzecz podopiecznych jak opatrunki, szczepienia etc) oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.

Odpowiedź 44. Zamawiający potwierdza.

45. Prosimy o potwierdzenie, że zakres odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmował szkód objętych ochroną w ramach systemu ubezpieczeń obowiązkowych (np. obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą, Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości).

Odpowiedź 45. Zamawiający potwierdza.

46. W odniesieniu do rozszerzenia zakresu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej o szkody powstałe w związku z organizacją lub współorganizacją imprez prosimy o potwierdzenie, że z ochrony ubezpieczenia wyłączone są imprezy motorowe, motorowodne, lotnicze, imprezy obejmujące sporty motorowe, motorowodne, lotnicze oraz inne imprezy, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.

Odpowiedź 46. Zamawiający potwierdza.

47. Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą obejmowane imprezy związane ze sportami ekstremalnymi takimi jak: skoki bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, rafting, canyoning itp.

Odpowiedź 47. Zamawiający potwierdza.

48. Prosimy w potwierdzenie, że w OC za produkt gastronomiczny ochrona nie będzie obejmować szkód związanych z następstwem przeniesienia choroby Creutzfeldta-Jacoba oraz innych encefalopatii gąbczastych.

Odpowiedź 48. Zamawiający potwierdza.

49. W odniesieniu do rozszerzenia 4.17. „odpowiedzialność za szkody z tytułu organizacji lub współorganizacji imprez niezależnie od miejsca imprezy tj. przestrzeń otwarta lub zamknięta, rodzaju imprezy, liczby uczestników itp. w zakresie nie objętym obowiązkowym ubezpieczeniem, z włączeniem odpowiedzialności za szkody wyrządzone Wykonawcom, zawodnikom, sędziom, szkody w pojazdach uczestników imprezy oraz w pozostawionym w nich mieniu …”, prosimy o modyfikację poprzez dodanie następującej modyfikacji: „Zakres ochrony nie obejmuje kradzieży pojazdów”.

Odpowiedź 49. Zamawiający wyraża zgodą na wyłączenie kradzieży pojazdów.

 50. Prosimy o wykaz imprez obejmujących wyścigi rowerowe.

Odpowiedź 50. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 31.

51. Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

Odpowiedź 51. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 4.

52. Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody powstałe wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego odpowiedzialności wykraczającej poza ustawową odpowiedzialność, w tym umownego przyjęcia odpowiedzialności szerszej niż wynikająca z powszechnie obowiązujących przepisów albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej.

Odpowiedź 52. Zamawiający potwierdza.

 53. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie zgłasza do ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk dróg publicznych.

Odpowiedź 53. Zamawiający potwierdza.

54. W przypadku braku potwierdzenia dla powyższego prosimy o podanie łącznej wartości dróg będących w posiadaniu Zamawiającego.

Odpowiedź 54. Nie dotyczy.

55. Prosimy o potwierdzenie, że koszty dodatkowe określone w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej pokrywane są w ramach sumy gwarancyjnej.

Odpowiedź 55. Zamawiający potwierdza.

56. Prosimy o potwierdzenie, że OC za szkody w powierzonych dokumentach będzie dotyczyć wyłącznie kosztów ich odtworzenia.

Odpowiedź 56. Zamawiający potwierdza.

57. Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie, gdzie jest mowa o osobie fizycznej, chodzi o osobę nieprowadzącą działalności gospodarczej (np. pkt. 4.23).

Odpowiedź 57. Zamawiający potwierdza.

58. Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych na terenie USA, Kanady, Australii i Nowej Zelandii.

Odpowiedź 58. Zamawiający potwierdza.

59. Prosimy o potwierdzenie, że istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie ubezpieczeń majątkowych będą możliwe wyłącznie za zgodą obu stron.

Odpowiedź 59. Zamawiający informuje, że istotne zmiany umowy, które przewidziano w tym postępowaniu zostały wskazane w specyfikacji (istotne postanowienia umów dla poszczególnych części zamówienia). Wszystkie inne zmiany będą wymagały zgody obu stron.

60. Prosimy o potwierdzenie, że zapis dotyczący możliwości wprowadzenia „zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej … w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej i zmiany limitów odpowiedzialności” nie oznacza, że suma gwarancyjna lub limity odpowiedzialności w ubezpieczeniu OC mogą zostać podwyższone bez zgody wykonawcy (tym samym oznacza, że podwyższenie sumy gwarancyjnej lub limitów odpowiedzialności wymaga zawsze zgody obu stron).

Odpowiedź 60. Zamawiający potwierdza.

61. Prosimy o potwierdzenie, że wprowadzenie zmian w umowie polegających na zmianie zakresu ubezpieczenia wynikającej ze zmian przepisów prawnych będzie wymagać zgody obu stron.

Odpowiedź 61. Zamawiający potwierdza.

62. Dla klauzuli ochrony mienia nieprzygotowanego do pracy prosimy o wprowadzenie zapisu, że ochrona jest udzielana pod warunkiem, że okres nie przekracza 6 miesięcy.

Odpowiedź 62. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie okresu 6 miesięcy.

63. Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie, gdzie jest mowa o limicie odpowiedzialności należy rozumieć, że jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź 63. Zamawiający potwierdza.

64. W odniesieniu do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia prosimy o wyłączenie odpowiedzialności dla działalności w postaci przewożenia, składowania lub przetwarzania odpadów/ prowadzenia składowiska odpadów i rozszerzenie odpowiedzialności w związku z posiadanie PSZOK.

Odpowiedź 64. Zamawiający nie wyraża zgody. Usługa świadczona jest przez firmę zewnętrzną.

65. W kontekście klauzuli przyjmującej istniejący system zabezpieczeń, prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź 65. Zamawiający potwierdza.

66. Klauzula warunków i taryf - prosimy o potwierdzenie, że postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do przypadku uregulowanego w art. 816 kodeksu cywilnego oraz że klauzula nie dotyczy ryzyk wcześniej nie obejmowanych ochroną.

Odpowiedź 66. Zamawiający potwierdza.

67. Prosimy o informację, czy Zamawiający prowadzi parkingi strzeżone? Jeśli tak, prosimy o informacje w jaki sposób są zabezpieczone przed dostępem osób trzecich i ile ich jest?

Odpowiedź 67. Zamawiający informuje, że nie prowadzi parkingu strzeżonego.

68. W kontekście przyjęcia klauzuli ubezpieczenia prac budowlano-montażowych prosimy o informację odnośnie planowanych prac budowlano montażowych wymagających pozwolenia na budowę wraz z szacowaną wartością prac.

Odpowiedź 68. Pytanie zadane ponownie. Czyt. Pytanie nr 23.

69. Prosimy o wyłączenie obligatoryjnego rozszerzenia odpowiedzialności cywilnej Ubezpieczonego zgodnie z art. 448 kc w związku z art. 23 i 24 kc z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych i pozostawienie ww. ryzyka w części fakultatywnej podlegającej dodatkowej ocenie.

Odpowiedź 69. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie zapisu.

70. W klauzuli zmiany lokalizacji w odbudowie prosimy o doprecyzowanie, że: „wysokość odszkodowania w żadnym wypadku nie przekroczy kwoty, którą Ubezpieczyciel zobowiązany byłby wypłacić, gdyby uszkodzone bądź zniszczone mienie było przywrócone do poprzedniego stanu w dotychczasowej lokalizacji.

Odpowiedź 70. Zamawiający doprecyzowuje, że: „wysokość odszkodowania w żadnym wypadku nie przekroczy kwoty, którą Ubezpieczyciel zobowiązany byłby wypłacić, gdyby uszkodzone bądź zniszczone mienie było przywrócone do poprzedniego stanu w dotychczasowej lokalizacji.

71. Klauzula miejsca ubezpieczenia – prosimy o dodanie zapisu: „Ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszej klauzuli objęte są wyłącznie lokalizacje na terenie RP, spełniające minimalne wymogi dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia Wykonawcy”.

Odpowiedź 71. Zamawiający wyraża zgodę wyłącznie na pierwszą część zapisu tj.: „Ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszej klauzuli objęte są wyłącznie lokalizacje na terenie RP”. Na pozostałą część Zamawiający nie wyraża zgody.

72. W odniesieniu do rozszerzenia 4.29. „odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem usług hotelowych (OC hotelarza), w tym szkody wynikające z zatruć pokarmowych. Ochrona obejmuje również sprzęt elektroniczny (w tym telefony komórkowe, laptopy, tablety itp.), biżuterię, gotówkę, dokumenty, klucze i inne przedmioty użytku prywatnego i osobistego…”, prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności- proponujemy limit odpowiedzialności 100 000 zł na jeden wypadek ubezpieczeniowy i 200 000 zł na wszystkie wypadki ubezpieczeniowe z podlimitem odpowiedzialności 2 000 zł na jeden i 20 000 zł na wszystkie wypadki ubezpieczeniowe dla szkód w biżuterii, gotówce, dokumentach, kluczach i innych przedmiotach użytku prywatnego i osobistego.

Odpowiedź 72. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie proponowanych limitów w odniesieniu do rozszerzenia 4.33 (OC hotelarza).

73. Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody powstałe wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego umownego zwiększenia odpowiedzialności poza zakres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej.

Odpowiedź 73. Zamawiający potwierdza.

74. Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności wprowadzone zapisami SIWZ będą miały zastosowanie do umowy, choćby OWU Wykonawcy nie przewidywały limitu odpowiedzialności dla danego ryzyk lub przewidywały go w wyższej wysokości, niż limit określony zapisami SIWZ.

Odpowiedź 74. Zamawiający potwierdza.

75. W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:

a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 5 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic

b) czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic

c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie

d) jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w poprzednich umowach ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku, sprzętu elektronicznego oraz ubezpieczenia OC (w tym OC za drogi).

Odpowiedź 75. Zamawiający informuje, że w okresie ostatnich trzech lat był ubezpieczony w zakresie wszystkich ryzyk zawartych w SIWZ. Wszystkie lokalizacje będące własnością Zamawiającego były dotychczas ubezpieczane. Zakres ochrony we wskazanym okresie była analogiczny do określonego w SIWZ. Franszyzy i udziały własne były w poprzednich latach zniesione. We wcześniejszych latach jednostki organizacyjne gminy ubezpieczały się indywidualnie tak więc we wcześniejszym okresie zakres ochrony znacznie odbiegał od aktualnie obowiązującego.

76. Prosimy o potwierdzenie, że dla ryzyka kradzieży z włamaniem i rabunku, ubezpieczenia szyb oraz ryzyka dewastacji/wandalizmu zastosowanie mają limity odpowiedzialności określone w SIWZ, chociażby OWU Ubezpieczyciela, nie przewidywały limitów dla tych ryzyk.

Odpowiedź 76. Zamawiający potwierdza.

77. Ubezpieczenie assistance – prosimy, by we wnioskowanym zakresie ochroną objęte były wyłącznie pojazdy osobowe, dostawcze i ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t, które posiadają ubezpieczenie autocasco oraz ich wiek nie przekracza 15 lat.

Odpowiedź 77. Pojazdy, które mają posiadać ubezpieczenie ASS zostały wskazane w wykazie mienia. Najstarszy pojazd ubezpieczany w tym ryzyku jest z datą produkcji 2005 i będzie on ubezpieczony przez najbliższe 3 lata.

78. Prosimy o wyłączenie z zakresu assistance zdarzeń mających miejsce na terytorium Ukrainy.

Odpowiedź 78. Zamawiający wyraża zgodę na proponowane wyłączenie.

79. Prosimy o informację czy wartość wyposażenia dodatkowego został ujęta w podanej sumie ubezpieczenia pojazdów.

Odpowiedź 79. Wartość dodatkowa nie została wliczona w sumę ubezpieczenia pojazdu.

80. W odniesieniu do zgłoszonego rozszerzenia odpowiedzialności o odpowiedzialność za szkody związane z prowadzeniem składowiska prosimy o:

- podanie lokalizacji wraz z informacją o mieniu znajdującym się na terenie składowiska, ewentualnie w jego bezpośrednim sąsiedztwie- budynki, budowle, konstrukcja, wartości mienia, zabezpieczenia przeciwpożarowe. Prosimy jednocześnie  o wyłączenie tych obiektów (wraz z wyposażeniem znajdującym się w budynkach) z ubezpieczenia od ryzyka pożaru, wybuchu, dymu i sadzy.

- opis stanu faktycznego- składowisko zamknięte/rekultywowane/składowisko przyjmujące odpady

- podanie planów działania w sytuacji, kiedy składowisko jest w trakcie rekultywacji

- podanie planu sytuacyjnego

- informację czy teren składowiska jest monitorowany, dozorowany

- podanie informacji czy w pobliżu składowiska znajdują się zabudowania, cieki wodne, lasy, obszary Natura 2000, pola uprawne.

Odpowiedź 80. Odpowiedź jak w pyt. Nr 4.

81. W odniesie do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności lub posiadania mienia prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka przeniesienia ognia w związku z posiadaniem składowiska- proponujemy 100.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia lub inny akceptowalny limit.

Odpowiedź 81. Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie limitu.

82. Czy do zakresu ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych zgłoszono składowisko odpadów, sortownię śmieci wraz z wyposażeniem? Jeśli tak, prosimy o podanie rodzaju i wartości tego wyposażenia.

Odpowiedź 82. Zamawiający informuje, że w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych wskazane mienie nie zostało wykazane.

83. Jeśli do ubezpieczenia zgłoszono sortownię śmieci, prosimy o wyłączenie tego obiektu (wraz z wyposażeniem znajdującym się w budynku) z ubezpieczenia od ryzyka pożaru, wybuchu, dymu i sadzy.

Odpowiedź 83. Nie dotyczy.

84. Jeśli do ubezpieczenia zostało zgłoszone mienie biogazowni prosimy o informację:

- Jaka jest wartość biogazowni?

  - Jaka jest wartość instalacji znajdujących się wewnątrz biogazowni?

- Jakie zabezpieczenia przeciwpożarowe mają zastosowanie?

Odpowiedź 84. Nie dotyczy.

 

Odpowiedzi na pytania w postępowaniu ZP.271.12.2019 Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego

 

Pytania zadane w dniu 28.11.2019 r.

 

1.Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 50.000 PLN dla ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu szkód powstałych w następstwie zalania mienia osób trzecich, spowodowanych przez nieszczelne złącza zewnętrzne budynku oraz nieszczelną stolarkę okienną ?,

 

Odpowiedź 1. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

2. Prosimy o przeniesienie zapisu:
„odpowiedzialność cywilna Ubezpieczonego zgodnie z art. 448 kc w związku z art. 23 i 24 kc z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych - limit odpowiedzialności 100 000 zł na jeden i wszystkie wypadki ubezpieczeniowe” do zapisów fakultatywnych,

 

 Odpowiedź 2. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

3. Prosimy o wykreślenie następującego zapisu z treści Klauzuli likwidacyjnej w sprzęcie elektronicznym:
„Ubezpieczyciel odstępuje od stosowania zasady proporcji przy wypłacie odszkodowania w przypadku kiedy suma ubezpieczenia sprzętu elektronicznego, który uległ szkodzie jest niższa od wartości tego sprzętu na dzień powstania szkody (niedoubezpieczenie)”,

 

Odpowiedź 3. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

4. Prosimy o wykreślenie następującego zapisu z treści Klauzuli likwidacyjnej dotyczącej środków trwałych:
„Bez względu na rodzaj wartości środka trwałego przyjętej do ubezpieczenia (księgowa brutto lub odtworzeniowa), zasada proporcji określona w OWU Ubezpieczyciela nie ma zastosowania przy ustalaniu wysokości szkody oraz odszkodowania”,

 

Odpowiedź 4. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

5. Prosimy o obniżenie do 5.000 PLN szacunkowej wartości szkody w Klauzuli szybkiej likwidacji szkód,

 

Odpowiedź 5. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

6. Prosimy o usunięcie z Klauzuli ubezpieczenia prac budowlano-montażowych zapisu:
„w tym również robót, na które zgodnie z prawem budowlanym wymagane jest pozwolenie na budowę”,

 

Odpowiedź 6. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

7. Prosimy o przeniesienie Klauzuli kosztu dodatkowego utraty wody lub innych cieczy do klauzul fakultatywnych.

 

Odpowiedź 7. Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytania zadane w dniu 02.12.2019 r

1. Czy na terenie gminy jest wysypisko/składowisko śmieci.

Odpowiedź 1. Zamawiający informuje, że na terenie Gminy jest wysypisko nieczynne w rekultywacji.

2. Od kiedy PSZOK jest zlokalizowany w obecnym miejscu,

Odpowiedź 2. Zamawiający informuje, że PSZOK zlokalizowany jest w wydzielonym placu na terenie składowiska opadów od 2016 roku.

3. Czy PSZOK spełnia wymagania wynikające z art. 25 ustawy o odpadach,

Odpowiedź 3. Tak.

4. Jak są magazynowane:

4-1/ odpady niebezpieczne (np. farby, smary, baterie, świetlówki, leki, tonery drukarskie),

4-2/ odpady elektryczne i elektroniczne,         

Odpowiedź 4- 1- Kontener KP7, 4-2- boks murowany, betonowa posadzka.

5. Czy PSZOK jest zarządzany przez wykonawcę zewnętrznego (niepowiązanego kapitałowo z Zamawiającym),

Odpowiedź 5. Nie

6. Czy umowa z wykonawcą zewnętrznym zobowiązuje wykonawcę zewnętrznego do posiadania ubezpieczenia OC,

Odpowiedź 6. Nie dotyczy

7. Czy ochrona ubezpieczeniowa OC dotyczy wyłącznie szkód wynikających ze zdarzeń nagłych, niespodziewanych oraz niezależnych od Ubezpieczającego,

Odpowiedź 7. Zamawiający potwierdza, że w odniesieniu do OC szkód w środowisku ochrona ubezpieczeniowa dotyczy wyłącznie szkód wynikających ze zdarzeń nagłych, niespodziewanych oraz niezależnych od Ubezpieczającego

8. Czy ochrona ubezpieczeniowa OC obejmuje szkody związane z odzyskiwaniem, utylizowaniem, spalaniem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem,

Odpowiedź 8. Nie dotyczy.

Do odpowiedzi prosimy dołączyć regulamin PSZOK.

Odp. Regulamin w załączeniu.

Ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych:

 - uzp.jpg

Numer ogłoszenia: 626099-N-2019; data zamieszczenia: 21.11.2019
(ogłoszenie o zamówieniu)

 - uzp.jpg

Numer ogłoszenia: 540257539-N-2019; data zamieszczenia: 27.11.2019
(ogłoszenie o zmianie ogłoszenia)

Ogłoszenie nr 626099-N-2019 z dnia 2019-11-21 r.

Gmina Żerków: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żerków, krajowy numer identyfikacyjny 25085547500000, ul. ul. A. Mickiewicza  5 , 63-210  Żerków, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 62 740 30 24, e-mail sekretariat@zerkow.pl, faks 62 740 36 27.
Adres strony internetowej (URL): www.zerkow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.zerkow.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.zerkow.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności
Adres:
Urząd Miasta i Gminy Żerków, ul. Adama Mickiewicza 5, 63-210 Żerków

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
Numer referencyjny: ZP.271.12.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zamówienie obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Część I Zamówienia: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenie szyb od stłuczenia. Część II Zamówienia: Ubezpieczenie pojazdów Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, Ubezpieczenie autocasco, Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów, Ubezpieczenie assistance Część III Zamówienia: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków ochotniczej straży pożarnej.

II.5) Główny kod CPV: 66510000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
66515000-3
66516000-0
66512100-3
66514110-0
66516100-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2020-03-10   lub zakończenia: 2023-03-09
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
    2020-03-10 2023-03-09

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa takiego warunku udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie określa takiego warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. Oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Oświadczenie to należy złożyć w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie posiadania kompetencji lub uprawnień - Zezwolenie organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381 z późn. zm), tzn. kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczęli działalność przed 28-08-1990r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
 
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
 
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena łączna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 25,00
Zwiększenie limitów odpowiedzialności 15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
 
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wzór umowy stanowią załączniki nr 4, 4a, 4b do SIWZ.

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Informacje dodatkowe:
 
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany umowy zostały przewidziane odpowiednio w paragrafach 13 zał. 4 do SIWZ, 12 zał. 4a do SIWZ, i 12 zał. 4b do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-12-02, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenie szyb od stłuczenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66515000-3, 66516000-0, 66512100-3, 66515000-3

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-03-10
data zakończenia: 2023-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena łączna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 25,00
Zwiększenie limitów odpowiedzialności 15,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Ubezpieczenie pojazdów Zamawiającego
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie obejmuje ubezpieczenie pojazdów Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, Ubezpieczenie autocasco, Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów, Ubezpieczenie assistance. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66512100-3, 66514110-0, 66516100-1

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-03-10
data zakończenia: 2023-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena łączna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 30,00
Zniżka za niską szkodowość 10,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków ochotniczej straży pożarnej
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie obejmuje Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków ochotniczej straży pożarnej.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66512100-3

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2020-03-10
data zakończenia: 2023-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena łączna ubezpieczenia 60,00
Zaakceptowanie klauzul dodatkowych 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:

Pliki do pobrania:  
 
 - pdf_small.gif Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
 - doc_small.gif Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
 - doc_small.gif Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu
 - pdf_small.gif Załącznik nr 3 - Oświadczenie o należeniu do grupy kapitałowej
 - pdf_small.gif Załącznik nr 4 - Projekt umowy- część I
 - pdf_small.gif Załącznik nr 4a- Projekt umowy- część II
 - pdf_small.gif Załącznik nr 4b - Projekt umowy- część III
 - pdf_small.gif Załącznik nr 5 - Program ubezpieczenia
 - doc_small.gif Załącznik nr 6- Wykazy majątku i inne dane Zamawiającego

Metryka

sporządzono
2019-11-21 przez Graczyk Ewa
udostępniono
2019-11-21 00:00 przez Ewa Graczyk
zmodyfikowano
2019-12-04 07:51 przez Graczyk Ewa
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
336

Lista powiązanych aktualności

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.